Site name

Testirali smo: Opel Meriva 1.4 Turbo

Meriva nije samo kvalitetan, praktičan porodični automobil, već nudi i sportski osećaj za volanom, izvrsne performanse i neverovatno dobru dinamiku vožnje. Zahvaljujući PSC Komnenoviću koji mi je ustupio ovaj auto na test saznaćete sve mane i prednosti.

2

Piše: Aleksandar Todorović

07. mart 2017. 16:50

Testirali smo: Opel Meriva 1.4 Turbo

Foto: Aleksandar Todorović

Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.rs

Minivenovi, a posebno monovolumeni klase kojoj pripada i Meriva, na Balkanu nisu naročito popularni. Meriva sa ovim motorom pruža vrlo dobre performanse. Štaviše, Meriva 1.4 Turbo je toliko brza da iz leve trake na autoputu efikasno pomera mnogo skuplje automobile. Njen "nos" možda ne deluje sportski, ali izgleda pomalo preteće: veliki farovi, masivni odbojnici i zaobljena silueta mogu delovati agresivno kada se brzo približavate sporijim vozilima. Meriva nudi toliko mnogo zadovoljstva zaljubljenicima u brze prolaske kroz krivine, da sam se stalno pitao da li vozim miniven ili sportski kupe. Direktan i dovoljno precizan servo upravljač odlično se  nosi sa snagom motora od 120 KS, ugađajući sportski nastrojenim vozačima. Nije to "puno" snage, ali obrtni moment je dostupan u velikom intervalu obrtaja, pa su zbog toga međuubrzanja znatno bolja nego kod atmosferskih motora sa oko 120 KS.

Kupcima automobila nije jasno ni danas zašto su zadnja vrata konstruisana tako da se "kontra" otvaraju. Ali svako brzo sam shvati da je ovo rešenje daleko praktičnije od uobičajenog, a moje "druženje" sa ovim automobilom postajalo je sve zanimljivije i ugodnije. Kada sam završio sa fotografisanjem i provlačenjem kroz beogradske gužve, konačno sam se domogao autoputa, misleći da će mi Meriva ponuditi isto što i mnogo lepši minivenovi u ovoj klasi, ali sam se prevario – ovaj automobil mi je ponudio daleko više.

Meriva je moćna i samouverena na autoputu – mirno se ponaša na putu i kao da je prikovana za asfalt. Pored vrhunske stabilnosti, ona nudi i visok nivo udobnosti – nema poskakivanja, nema izražene buke. Meriva je sasvim neosetljiva na bočni vetar i na oštećenja na kolovozu, čak je ni veliki kolotrazi ne izbacuju iz ravnoteže. Nikada nisam nijedan automobil potcenio kao ovu Merivu, koja nema ništa zajedničko sa starim, relativno tvrdim modelom, bučnim na brzinama većim od 150 km/h. Takođe, on se vozio sa neuporedivo manje vozačkog zadovoljstva.

Fantastičan miniven

Bilo da ste staložen ili brz, agresivan vozač, pronaći ćete sebe za upravljačem Merive 1.4 Turbo. Pitam se da li je Opel morao da dođe pred bankrotstvo da bi napravio ubedljivo najbolji miniven u klasi.

Bilo kako bilo, inženjerima iz Rüsselsheima je pošlo za rukom da konstruišu sportsko ogibljenje koje nudi zavidan nivo komfora. Kako je Opel pozajmio rešenje parkirne kočnice od Mercedesa i tasterom zamenio ručicu, u vožnji bi mi se na trenutak učinilo da sedim za volanom Mercedesove B klase, i to ne samo na uzbrdici, već i na autoputu i prilikom vožnje džombastim ulicama našeg glavnog grada. Meriva neverovatno mirno i tiho podnosi skoro svaku grešku i nemarnost naših putara, tako da brzo zaboravite na činjenicu da živite u državi sa najgorom putnom infrastrukturom u Evropi. Mnogo je bilo lepša voziti Merivu pored Dunava, od Beograda do Donjeg Milanovca. Tek onda shvatite koliko je ovo upravljiv,  i stabilan auto za vožnju.

Stekao sam utisak da su Opelovi inženjeri i sa ovim modelom odustali od penzionera i išli na sve ili ništa, jer Meriva (osim po imenu) nimalo ne podseća na starije Opelove modele, osim po prepoznatljivom znaku u središtu volana. Moderni, zanimljivo rešeni enterijer ni po čemu ne odaje da je nemačkog porekla, a luksuznom utisku doprinose vešto i sa stilom uklopljeni materijali vrhunskog kvaliteta, kao kod skupljih premijum brendova.

Ergonomija na vozačkom mestu je gotovo savršena, a zvučna izolacija je takva da do putnika dopire manje buke nego što je prosek ove klase. Istina, ako poželite da vodite ljubav u ovom automobilu, brzo ćete odustati, jer je naslon za ruke preglomizan i veoma smeta. Drugim rečima, ako vaš suprug insistira na kupovini ovog modela, možete biti sigurni da ste mu bar u ovom trenutku jedina žena u životu. Šalu na stranu, ovo je pravi porodični automobil, a ne auto, sa kojim ćete šarmirate devojke.

Maksimalnu brzinu od 188 km/h, Meriva dohvati bez ikakvih problema – čak i tada se ponaša veoma mirno, sigurno i predvidivo. Uz malo strpljenja, i kazaljka brzinomera će dostići brojku od 200 km/h, što znači da Meriva 1.4 Turbo od 120 KS realno ide više od 190 km/h. Elastičnost motora je još i bolja, jer Meriva u petom stepenu prenosa uverljivo i nezadrživo ubrzava čak i pri brzinama od 150 km/h ili 160 km/h zahvaljujući varijabilnoj turbini, koja pomaže agregatu da daje maksimalnu silu od 175 Nm u jako velikom intervalu, od 1.750 do 4.800 o./min. radilice.

Ukoliko jurite autoputem brzinama "onostran zakona", potrošnja će biti blizu osam litara, što je opet više nego dobro. Uz umerenu vožnju nećete trošiti više od 6,5 litara goriva na 100 km, dok u gradskim uslovima vožnje računajte na više od 8,0 litara bezolovnog benzina.

Cena Merive je takođe povoljna: za oko 13.300€ možete kupiti odličan miniven sa modernim turbo motorom od 120 KS. Problem je što morate da požurite jer na lageru nije ostalo još puno modela. Meriva na moju veliku žalost prestaje da se proizvodi.

Nije bez mane

Veoma je loša preglednost pri vožnji (sve te zaobljene forme vas lako prevare), pa se morate osloniti na parking senzore, koji u velikoj meri pomažu da ne ostanete bez branika prilikom parkiranja. Prečnik okretanja od 11,0 metara je tek prosek klase, što znači da ćete se često znojiti prilikom manevrisanja u centru Beograda, a ni širina od čak 181 cm nije po merilima parking prostora u velikim gradovima. Prosečna nosivost od 560 kg otkriva da Opelu sa ovim automobilom nije bio cilj da napravi teretno vozilo, već model u kome će glava porodice moći da uživa, a da pritom ne potroši celo bogatstvo na automobil. Možda je najslabija tačka ovog automobila njegov izgleda, ali kada se priča svede na dizajn, to znači da automobilu ne možete bogzna šta zameriti.

 

Šta dama kaže:

Prostran i praktičan automobila, koji se nameće kao izbor za porodice. Čak i ako znate da je ispod haube Turbo motor, kao i da je Opel u poslednjih par godina izbacio nekoliko izuzetno dobrih automobila, nećete očekivati da vas jedna "obična" Meriva toliko oduševi. Naravno, dobićete i ono što se podrazumeva – praktičan gepek, puno prostora i praktična rešenja u enterijeru, uz vrhunski kvalitet. Nije ga lako parkirati, ali nije ni nemoguće. Zadnja klupa je dobro rešena – pomera se napred-nazad i ovo će vam često olakšati život. Cena ovog model je oko 13.000€, pa je ovaj miniven  best buy, ali jeste i najbolji monovolumen u svojoj klasi. U istoriju ga je poslao nedovoljno atraktivan dizajn, koji se izgleda nije dopao kupcima.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Ako želite kvalitetniji automobil od FIAT-a 500L ova Meriva je odlično rešenje. Ovo nije direktorski auto, a i žene će se verovatno mrštiti na njega. Ne možete ga kupiti ljubavnici, niti sa njime možete lečiti komplekse. Komšije vam neće zavideti na njemu, jer neće imati pojma šta propuštaju. Kupac Astre neće odabrati "ružniju damu", ljubitelji japanskih i francuskih minivenova još manje. Merivu će svakako kupiti oni malobrojni koji su već imali prethodni model, a novim će biti oduševljeni onako kako nikad nisu mislili da je to moguće. Konačno, svi oni koji nemaju predrasuda, a imaju novca za nešto "sasvim drugačije" i odluče da probaju Merivu, sigurno će poželeti i da je zadrže.

Odličan motor i aerodinamika vozila, uz ne baš malu težinu, potpuno će odgovarati svakome ko ovakav miniven ume i hoće brzo da vozi, ili hoće do maksimuma da ga natovari. Ako zaboravite na emocije i poslušate razum, može vam se desiti da postanete presrećni vlasnik jedne Merive, i to baš sa 1.4 Turbo motorom. Vratio sam ovaj automobil pre par dana, i iako sam u međuvremenu vozio skuplje i bolje automobile, još uvek mislim na Merivu, što mi se do sada nije desilo ni sa jednim minivenom u životu. Zakažite test vožnju, i proverite da li je možda ovo idealan automobil za vašu porodicu. Imajte na umu da dizajn ipak nije najvažniji, kada kupujete auto za porodicu. Šteta je što je prestao da se proizvodi, ali na lageru još uvek ima Meriva.

Cena: od 12.548€

DIMENZIJE
Dužina: 4.290 mm
Širina: 1.810 mm
Visina: 1.615 mm
Međuosovinski razmak: 2.640 mm
Prtljažnik: 400/1.500 l
Težina: od 1.360kg

MOTOR
Zapremina: 1.390 ccm
Snaga: 120 KS pri 4.800 o./min.
Obrtni momenat: 175 Nm u intervalu od 1.750 do 4.800 o./min.

PERFORMANSE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11,5 s
Maksimalna brzina: 188 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 6,1 litara

Potrošnja na testu: 7,8 litara

EuroNCAP kreš test: 5 zvezdica

OCENE (od 1 do 5)

Prosečna ocena: 4,2

Dizajn: 3,5

Bezbednost: 4,5

Motor i menjač: 4,5

Performanse: 4,0

Potrošnja: 4,0

Cena i garancija: 5,0

Udobnost: 4,5

Ponašanje na putu: 5,0

Kvalitet i pouzdanost: 4,0

Ponuda prostora: 4,5

 

Opšti utisak: 4,5

Paleta motora: 4,5

Mogućnost dalje prodaje: 4,0

Ocena za ljubav: 1,0

 

Pogledajte odgovore na vaša pitanja u rubrici Pitajte Aleksandra Todorovića

povezane vesti

Evropski kompakti za 4.000 evra

5

Piše: Aleksandar Todorović

Koji auto kupiti za 1.000 evra?

5

Piše: Aleksandar Todorović

komentari (2)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Danko Šakić

09. mart 2017.

Odličan auto iz ličnog iskustva, doduše sa dizel verzijom. Izuzetno iskorišćen prostor a "naopaka" vrata su ustvari praktična, samo se treba navići. Malo ste preterali za rupe. Ipak se osećaju ali šta je tu je. Znamo gde živimo. Nakon godinu dana vožnje sve stoji na svom mestu, malo mi nedostaje prostora za desno koleno zbog centralne konzole ali skoro svi novi automobili su takvi.

dule

10. mart 2017.

Svaki članak je koristan ali mi stvarno nije jasno da se testirao auto koji je prestao da se proizvodi (ili prestaje za mesec-dva).