Site name

Uporedili smo Hyundai Tucson 2.0 CRDi i Kia Sportage 2.0 CRDi

Klasa modernih SUV-ova je već par godina bogatija za dva odlična automobila – Tucson i Sportage.

3

Piše: Aleksandar Todorović

14. mart 2017. 08:00

Ubedljivo najbolji u svojoj cenovnoj kategoriji, oni predstavljaju pravu noćnu moru za konkurenciju kao udobni, kvalitetni, pouzdani automobili sa prilično umerenom cenom na tržištu polovnjaka.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com  i Testoviautomobila.rs

Tucson i Sportage dele istu platformu, ali nisu identični automobili. Ovi terenci imaju uključivi pogon preko svih točkova i dovoljno veliki klirens – tako da su upotrebljivi i van asfaltiranih puteva – ali i robusnu mehaniku. Oba modela imaju ABS sa EBD-om, prednje i bočne vazdušne jastuke, automatski klima uređaj, podesivi servo upravljač, TCS, blokadu centralnog diferencijala i putni računar. Nedostaje im ESP ali su, uprkos tome, ovi modeli uspešno prošli test severnog jelena.

Uopšte su vrlo su stabilni i upravljivi, tako da im pomoć elektronike, za razliku od konkurencije, nije nužna. Ovi terenci imaju izuzetno dobro usklađena ogibljenja: Tucson bolje apsorbuje neravnine sa kolovoza i manje je nervozan prilikom naglih promena pravca. Zato Kia u krivinama podupravlja kasnije od Tucsona i dobar utisak samo kvare kočnice Sportagea, koje imaju izraženi fading (relativno se lako pregrevaju), što kod Hyundaija nije slučaj.

Kia raspolaže tihim i uglađenim common-rail agregatom od 112 KS, koji se može podičiti maksimalnim obrtnim momentom od 245 Nm pri 2.000 o./min. Auto je na testu prosečno trošilo 8,0 litara evro dizela, iako je motor bio vrlo često na maksimalnom opterećenju. Sa ovim agregatom, Kia do stotke ubrza za 13,8 sekundi, što nije impresivno, ali Sportage ima odlična međuubrzanja zahvaljujući velikom obrtnom momentu.

Tucson ima moderniji common-rail agregat CRDi VGT sa promenljivom geometrijom turbine od 140 KS. Ovaj motor je toliko snažan da je potreban period privikavanja vozača od nekoliko dana.

Prenos snage preko točkova na podlogu je gotovo brutalan zahvaljujući obrtnom momentu od čak 305 Nm, koji je na raspolaganju u intervalu od 1.800 do 2.500 o/min radilice. Tucson kao od šale premašuje obećanu maksimalnu brzinu od 177 km/h, a ono što me je posebno (pozitivno) iznenadilo jeste činjenica da je čak i tada u putničkom prostoru prijatno tiho.

U ovoj klasi, postoji samo jedan tiši terenac od Tuscona – Kia Sportage. Honda CR-V, Nissan X-Trail, pa čak i nova Toyota RAV-4 do putnika prenose više buke. Ipak, ovi korejski automobili ne pobeđuju ih samo u ovom segmentu. Već sa prvim sumrakom je lako utvrditi koliko Tucson, a posebno Sportage, imaju duži i širi svetlosni snop od japanske konkurencije.

Kada svemu tome dodate i dobar imidž Hyundaia – koji već dugi niz godina konstruiše kvalitetne terence – ne treba mnogo da čudi uspeh ovog SUV-a na evropskom tržištu. Kia je sa modelom Sportage konkurenciju potukla do nogu, priredivši mnogo veće iznenađenje od Hyundaija.

Sportage čak ima kvalitetnije materijale u enterijeru od Tucsona, kapacitetniji prtljažnik, veću nosivost i udobnija sedišta (tu posebno mislim na zadnju klupu). Ipak, Hyundai u Srbiji ima mnogo bolju servisnu mrežu i, naravno, imidž.

Pored toga, jasno je da Tucson ima znatno bolje performanse, tako da je pitanje pobednika pod velikim znakom pitanja. Koji god automobil odabrali, nećete pogrešiti – jedino je pitanje koliko ćete pogoditi!

Kome su namenjeni ovi automobili?

Tucson i Sportage sa pogonom preko svih točkova dobro se snalaze na terenima pokrivenim snegom, a jednako su upotrebljivi i za duga, naporna putovanja. Predstavljaju odličnu alternativu skupljim terencima iz Japana i u mnogo čemu ih nadmašuju. Za sada ih kupuju samo dobri poznavaoci automobila, ali treba očekivati da će uskoro i neobaveštene narodne mase proniknuti u kvalitet ovih SUV-ova. Tucson će birati takođe i oni željni dobrih performansi.

Šta kaže Andrej Kulundžić:

Trend konstruisanja nekoliko modela na identičnoj platformi ovoga puta su primenili Hyundai i Kia. Ovi terenci nude mnogo u odnosu na to koliko koštaju i stoga predstavljaju dobru kupovinu. Ja bih prednost dao Tucsonu, jer ipak je Hyundai brend sa boljim imidžom, te od njega treba očekivati i bolji kvalitet.


Tehnički podaci:                                Tucson 2.0 CRDi                    VGT Sportage 2.0 CRDi

Maksimalna brzina (km/h)                           177                                                168
Ubrzanje od 0-100 km/h (s)                          12                                                13,8
Prosečna potrošnja (l)                                  7,1                                                7,1
Zapremina motora (ccm)                           1.991                                              1.975
Snaga (KS pri o/min)                              140/4000                                         112/4000
Dimenzije (D x Š x V) (cm)                 432x183x173                                   435x180x173
Zapremina prtljažnika (l)                      325/1.375                                         332/1.411
EuroNCAP kreš test                         4 zvezdice-29poena                           nije sproveden
Cena                                                   od 4.000 evra                                    4.000 evra

povezane vesti

komentari (3)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Vasa

14. mart 2017.

"tuSCon"....pa to ponovite dvadeset puta. Znaci - nije greska! Nepismeni ste ili stvarno nemate pojma?

andrej

14. mart 2017.

@Vaso, nemoj tako, ima i dva puta TuCSon :)

Није Него

04. april 2017.

А јел дају венчаницу уз ауто или је касније извадиш ?