Site name

Električni automobili u Srbiji - san ili java

Subvencije za električne automobile idu od 3.000 evra u Hrvatskoj do 30.000 evra u SAD * Petrović: Ako ne stimulišete ljude da voze, to jest kupuju ekološki čiste automobile, teško je da će se svest lako promeniti. Cena će uvek biti na prvom mestu

Na ovogodišnjem sajmu automobila koji se trenutno održava u Beogradu značajno prisustvo imaju i potpuno električni automobili, tehnologija koja je u razvijenom delu sveta odavno uzela maha, a u Srbiji do sada predstavljena sa svega nekoliko modela hibrida.

5

Piše: M. O.

Beograd 25. mart 2017. 17:00

Foto: EPA/ NARONG SANGNAK

Prema rečima Miloša Petrovića, predsednika Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, u Hrvatskoj za hibridne automobile su subvencije i do 8.000 evra po vozilu. U Americi subvencije dostižu i do 30.000 dolara.

- Jasno je koliki značaj svi oni pridaju tome. Mi nemamo infrastrukturu za elektro automobile, ali ulaganja za tako nešto nisu problem. Problem je jak naftaški lobi koji neće to lako pustiti dok još ima zaliha fosilnih goriva. Samo je pitanje koliko je pravna regulativa u Srbiji spremna za tu vrstu vozila. Ako ne stimulišete ljude da voze, to jest kupuju ekološki čiste automobile, teško je da će se svest lako promeniti. Cena će uvek biti na prvom mestu tako da su najjeftiniji polovni automobili koji su i najveći zagađivači - objašnjava Petrović.

Iako infrastruktura za punjenje električnom energijom nije skupa, postoji i problem zagađenja tokom proizvodnje električne energije iz uglja. Petrović smatra da su zbog toga najbolje rešenje hibridni automobili sa sinerdži drajv tehnologijom. To je u jednom vozilu i motor sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotor koji pokreće baterija koja se nalazi u vozilu, a puni se radom motora ili dinamom koji pokreću i motor i točkovi.

U kompaniji Delta motors koja je uvoznik BMW-a kažu da će za početak, obezbediti punjače kod svojih dilera, u hotelima Kraun plaza i Holidej In, u Delta sitiju...

"U EU postoji rezolucija da će svaka zemlja imati obavezu da ima punjače na svakih 50 kilometara puta. Uzevši u obzir da električno vozilo BMW i3 sa jednim punjenjem pređe 200-300 kilometara, u zavisnosti od modela, u brojnim zemljama kućno punjenje u potpunosti zadovoljava potrebe korisnika", navode u Delta motorsu.

povezane vesti

komentari (5)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Era

25. mart 2017.

EU i međunarodna zajednica treba na Srbiju i slične zemlje da izvrše pritisak po pitanju ekologije samim time da se stimuliše korišćenje hibridnih i električnih automobila. Popusti i privilegije za parkiranje i putarine jedan od načina da se stimuliše kupovina takvih autombila. Dizelu da se digne cena i veća taksa na starija vozila prilikom registracije.

Sale

25. mart 2017.

Hibridni automobili, i hibridna tehnologija nema nikakve veze sa električnim automobilima.

Dragan Stankovic

26. mart 2017.

Da ste zivi I zdravi, prvi elektricni automobile napravljen pre tridesetak godina u IHIS-u Zemun Polje, Naparavio ga ing Bojan Kragic a prvi test vozac bio Aleksandar-Sasa Lungulovic. Pozdrav Danasovim novinarima, mogli bi malo da se bave I istrazivackim novinarstvom. A da, zaboravih da zbog cenzure necete objaviti moj komentar.

brdaus

11. april 2017.

U zemlji koja neće, i nije sposobna , da reši problem registracije običnih vozila vi očekujete da se reši zakonska regulativa za električna i hibridna vozila i još pritom da država da subvencije za kupovinu takvih vozila ???? Da pogledamo problem sa ekonomske strane: da bih ja kupio električni automobil sa autonomijom od 200-300 km, sve uz subvenciju države, koji sada košta lepu svotu novaca, ja moram da imam i automobil na fosilno gorivo koji ima autonomiju veću od toga, jer bih otišao na more na pr. a da taj put ne traje ceo dan jer moram da punim baterije dva puta, postavlja se pitanje kako da zaradim te pare i kupim dva automobila?

dipl. agronom

21. april 2017.

Srbija je majka Dieselasa...Mada se ponose Teslom...!!??