Fiat 500 uvršten u postavku MoMA u Njujorku 1

Najvoljeniji automobil u istoriji kompanije Fiat, legenda koja je od Italijana načinila vlasnike automobila, kao i svetski ambasador države iz koje dolazi, danas obeležava svoj 60. rođendan kroz poseban događaj koji proslavlja njegovu istoriju, kao i stil i dizajn koji su ovo vozilo učinili slavnim širom sveta.

Nije slučajno da je ovaj automobil uvršten u stalnu postavku MoMA-e, Muzeja savremene umetnosti u Njujorku.

“Neupitna je činjenica da je Fiat 500 ostavio trag na istoriju auto-industrije, a podjednako je tačno da on nikada nije bio samo automobil”, istakao je Olivije Fransoa, direktor brenda Fiat, kao i direktor marketinga Grupe FCA. “Za 60 godina svoje istorije, Fiat 500 je nadišao svoju materijalnu manifestaciju, ušavši u kolektivno pamćenje i postavši legenda, koja sad ima čast što je priznata od strane MoMA-e i postao je deo postavke muzeja, kao priznanje njegovoj umetničkoj i kulturnoj vrednosti.”

“Fiat 500 je legenda istorije auto-industrije koja je izmenila način dizajniranja i proizvodnje automobila u Italiji”, izjavio je Martino Stierli, glavni kustos odeljka arhitekture i dizajna „Phillih Johnson“ u MoMA-i. “Dodavanje ovog nepretencioznog remek dela našoj kolekciji omogućuva nam da prošiurimo priču automobilskog dizajna na MoMA način”.

Model koji se od danas nalazi u postavci muzeja MoMA, je primerak serije 500 F, najpopularniji Fiat 500 u istoriji, koji se proizvodio od 1965. do 1972. godine.

Fiat-ov „sjajni mali automobil“ je momentalno požnjeo uspehe širom sveta, a zahvaljujući motoru zapremine 499,5 cm3 sa 18 KS, postizao je najveću brzinu od 95 km/h. Proizvedeno je preko 4.000.000 jedinica u periodu između 1957. i 1975. godine. Od novog Fiata 500 iz kasnih pedesetih godina prošlog veka do snažnijih varijanti Sport, a potom i D , nakon kojih je sledila i verzija F, koja drži rekord po broju proizvedenih primeraka, do udobnije verzije L, a naposletku i R.

Fiat 500 nije samo simbol masovnog vlasništva vozila. Vremenom je postao i legenda stila i dizajna. Prepoznatljiv dizajn nadahnjvao je maštu umetnika, koji su odgovarali elegantnim, ekskluzivnim i sportskim interpretacijama. Pošlo mu je za rukom da sačuva identitet ostajući mladolik tokom 60 godina istorije, životnih stilova, mode i društvenog života. Uspešan automobil, ali i kulturni fenomen na glavnoj pozornici već 60 godina, koji nikad ne izlazi iz mode. Sa predstavljanjem nove generacije 2007. godine, Fiat 500 se pojavio u različitim originalnim i „kul“ interpretacijama, kako u hečbek, tako i u kabrio izvedbi, sa nizom izuzetno uspešnih posebnih izdanja (kao što su 500 by Diesel, 500 Gucci i 500 Riva).

Brojke predstavljaju potvrdu uspeha: Fiat 500 je najprodavaniji automobil u Evropi, prvoplasiran u osam zemalja, a među prva tri na još šest tržišta. Verzija iz 2007. godine prodata u je više od 2 miliona primeraka za svega 10 godina i pobrala je brojne nagrade od svog prvog pojavljivanja, uključujući i nagradu za automobil godine, kao i nagradu za dizajn „Compasso d’oro “ (Zlatni kompas).

Model 500 simbol je italijanske kreativnosti, koji je oduvek nadahnjivao umetnike i dizajnere širom sveta, postajući legenda lepote i umetnosti. Danas, ovaj model ide korak dalje tako što prerasta u umetničko delo pored drugih velikih dela italijanskog dizajna, a opet ostaje „Zauvek mlad“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari