Rupe na putu demantuju Malog 1

Radovi na obnovi Bulevara oslobođenja u levoj kolovoznoj traci nisu završeni, uprkos tvrdnjama gradskih čelnika da je ta strana saobraćajnice završena pre roka.

Iako je rekonstruisani deo svečano otvoren i pušten u saobraćaj, još uvek postoje rupe na putu, obeležene znakovima za izbegavanje, što vozačima znatno otežava kretanje. Pored toga, biciklistička staza na delu Bulevara, pre kružnog toka Autokomanda, napravljena je uz dosta nelogičnosti, suprotno propisanim standardima, iako se o stazama za dvotočkaše raspravljalo u više navrata.

Na delu Bulevara od Trošarine do Fakulteta organizacionih nauka vozači i dalje imaju poteškoća zbog rupa koje se nalaze na svakih 20 metara. Samim tim, saobraćaj se ne odvija punim kapacitetom jer je na tom potezu neophodno obilaženje znakova koji upozoravaju na radove. Završni radovi još uvek traju iako su gradski čelnici svečano otvorili levu stranu saobraćajnice, a već su započeti radovi na desnoj kolovoznoj traci.

Rekonstrukcija na potezu od Crnotravske ulice do Autokomande počela je 22. maja, po nalogu Direkcije za puteve. Tada je planirano da deonica duga 3,2 kilometra bude završena u roku od tri meseca.

Iz vrha gradske vlasti, ovih dana je stigla potvrda da su radovi završeni i da je planirana rekonstrukcija završena i pre postavljenog roka.

– Radovi na obnovi Bulevara oslobođenja teku bolje nego što je planirano i leva strana te saobraćajnice biće završena do kraja nedelje, odnosno 15 dana pre roka, izjavio je prošle nedelje gradonačelnik Siniša Mali.

Pored rekonstrukcije kolovoza, odrađena je i nova biciklistička staza koja se od Trošarine proteže trotoarom, ali nekoliko stotina metara pre Autokomande, kretanje biciklista se sa te staze usmerava preko travnatog „ostrva“ koje razdvaja dve kolovozne trake. Gde će ih ova staza odvesti, nije sasvim jasno, s obzirom da biciklistima ne preostaje ništa drugo nego da pređu na drugu stranu ulice i vrate se uzbrdo uz Bulevar. Uz to, dodatni problem predstavlja to što je ova staza malo šira od pola metra, jedva dovoljno da jedan bicikl prođe.

U više navrata su predstavnici biciklističkih udruženja od gradskih vlasti zahtevali da se staze urade prema standardima, jer su postojeće preuske da bi se njima kretalo. To se desilo i kada je nedavno gradonačelnik otvorio novi Bulevar koji spaja most na Adi i Tošin bunar, a na otvaranju se pojavilo nekoliko udruženja biciklista koji su negodovali zbog loše projektovanih staza.

– Šire i udobne staze potrebne su da bi se što više Beograđana privolelo da koriste bicikl kao sredstvo prevoza, što sada nije slučaj zbog nestručnog planiranja tog vida saobraćaja, istakli su biciklisti.

Tada je gradonačelnik Siniša Mali obećao da će problem biti rešen.

– Neki projektanti se drže starih standarda koji su prevaziđeni, ocenio je Mali i dodao da će, pre ispravljanja takvih grešaka, u obzir morati da uzmu cenu ponovnih radova.

Ipak, čini se da ni pri novim radovima, standardi koje je i sama država propisala ponovo nisu ispoštovani.

Naime, u Priručniku za projektovanje puteva u Republici Srbiji iz 2012. stoji je minimalna širina jednosmerne i dvostrane biciklističke staze 1,50 metara, dok je minimalna širina dvosmerne jednostrane staze 2,00 metra.

Druga faza radova biće završena do 22. oktobra

Druga faza radova, koja obuhvata obnovu desne kolovozne trake Bulevara oslobođenja, biće završena do 22. oktobra, najavljuju gradske vlasti. NJihov cilj je bio da se veći deo radova završi u toku leta zbog manjih gužvi, ali građani opravdano strahuju da li će ih 1. septembra sačekati gužve u gradu.

Pored radova u Bulevaru, ovih dana se vrši i rekonstrukcija kružnog toka na trgu Slavija.

Zbog bezbednosti pešaka na ovim deonicama uspostavljeni su pešački koridori.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari