Zakasneli računi za protekli period ali i za naredni, počeli su da stižu stanovnicima dela Grocke jedan za drugim, dok su oni primorani da kolima odvoze otpad do prvog kontejnera, neretko udaljenog i po dva i po kilometra od kuće, objašnjava Budimir Tešić za naš list.

– Stigli su računi od po 520 dinara za oktobar, novembar, decembar i januar, sve bi to bilo u redu da je neko smeće zaista odneo, jer kod nas niko nije ušao od komunalaca da pokupi smeće u zadnjih petnaest godina koliko sam ovde, rekao je Tešić, izrazivši sumnju da je to verovatno zbog strme i „navodno nezgodne“ ulice za kamion.

Revoltirana grupa građana na čelu sa Tešićem otišla je u ponedeljak do nadležnog preduzeća Eko Grocka d.o.o. gde su ih, kako pričaju, sačekali neljubazno i preteći.
– NJihov upravnik je bio jako drzak prema nama, pretio je izvršiteljima, rekao je da smo u obavezi da nosimo kante do prvog kontejnera i da mi to moramo platiti, jer će nas u suprotnom sve tužiti, žali se ovaj žitelj Grocke.

Eko Grocka inače je preduzeće nastalo 2015. godine kao javno-privatno partnerstvo u kome 20 odsto vlasništva ima opština Grocka, dok ostalih 80 odsto drži firma Magip d.o.o. sa Starog Grada, a u vlasništvu istoimene firme iz Italije.

Dok se građani bune što niko ne odnosi smeće ispred njihovih kuća, već moraju da idu nekoliko kilometara do prvog kontejnera, Eko Grocka ističe u prvi plan to da oni dele besplatne kante za domaćinstva, a ne objašnjavaju zašto nisu praznili iste te kante koje, prema Tešićevim rečima, nisu ni imali do skoro da podele. Takođe ostavljajući zamagljenu činjenicu da nisu naplaćivali skoro dve godine uslugu koju tvrde da su izvršavali.

Upitani zašto smeće ne skupljaju ispred kuća, kao što se to radi po drugim opštinama, iz Eko Grocka, umesto odgovora, citiraju zakonske odredbe da se ispred zgrada postavljaju kontejneri, a ispred kuća – kante.

– Korisnicima usluga koji žive u zgradama za kolektivno stanovanje namenjene su posude za odlaganje otpada – kontejneri, dok korisnici usluga koji žive u delovima naselja za individualno stanovanje, svoj komunalni otpad treba da odlažu u namenske posude – kante. Kontejnerima je pokrivena teritorija cele Gradske opštine Grocka, a kante su besplatno podeljene za sva domaćinstva u opštini, obrazlažu oni.

Međutim, Tešić navodi da se jedini kontejner koji stanovnici ovog kraja mogu koristiti nalazi kod srednje škole, a namenjen je đacima i stanovnicima dve stambene zgrade u blizini, ističući da on svoj otpad ponekad mora voziti auto-prikolicom direktno na deponiju.

Takođe je objasnio, da je cela ulica u usponu i da je posebno zimi ili po kiši gotovo nemoguće odgurati tu kantu preko kilometar i po do kontejnera. Inače, on još uvek nije dobio predviđenu kantu za koju je podneo zahtev pre dve godine kako navodi, „tada ih nisu imali i rekli su da će nam javiti kad ih dobiju, što se nije desilo. Sad kad smo bili u Eko Grockoj rekli su da možemo preuzeti kantu“.

Upitani zašto su računi počeli da stižu tek sada, dve godine nakon osnivanja firme iz Eko Grocke odgovaraju, konkretno na naše, kako navode „nekonkretno i neopredeljeno pitanje“.
– Preduzeće „Eko Grocka“ d.o.o. Grocka je osnovano 19. 10. 2015. godine, a sa radom otpočelo dana 01. 11. 2015. godine i nije pravni sledbenik prethodnih Javno komunalnih preduzeća na teritoriji Opštine Grocka, te nije u našoj nadležnosti da komentarišemo način vršenja usluge u periodima pre osnivanja našeg preduzeća,

Na osnovu ovog odgovora ostaje nejasno zašto su građanima tek sad počeli da stižu računi, kada i samo preduzeće Eko Grocka naglašava da postoje od 2015. godine.
AF
Pogrešno ime, ali da se plati mora

Još jedna od neregularnosti je pogrešeno slovo na računu u prezimenu Budimira Tešića, za šta su mu rekli da nije važno, već da treba da plati. “Račun sam ostavio kod njih, jer su oni čuli da tamo postoji neki čije ime nije ni bitno”, govori Tešić revoltiran nemarnošću i načinom rada jedne od ključnih komunalnih službi.

Jedan kontejner u krugu od dva kilometra, a GPS sistem dokazuje da je redovno pražnjen

Primedba meštana bila je na postojanje jednog kontejnera udaljenog dva kilometra, što ih primorava da sami odvoze svoj otpad, često direktno na deponiju, a računi za uslugu koja nije izvršena počinju da se gomilaju. Iz Eko Grocke tvrde da su sva specijalna vozila za sakupljanje i odnošenje komunalnog otpada opremljena GPS/GPRS sistemom za praćenje vozila, tako da u svakom momentu raspolažu tačnim i pouzdanim podacima o izvršenoj usluzi. Iako žalbe građana nisu bile usmerene na pražnjenje postojećih kontejnera, već na činjenicu da oni fale, jer nemaju gde da isprazne kantu koju će dobiti od opštine, čim je posle dve godine čekanja, preuzmu.

Udruženje potrošača “Efektiva” tužilo firmu Eko Grocka

Udruženje potrošača „Efektiva“podnelo je kolektivnu prijavu za zaštitu zajedničkog interesa potrošača protiv preduzeća Eko Grocka u junu 2016. godine Ministarstvu trgovine.

Tom prilikom, Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja „Efektiva“, objasnio je da se prijava podnosi jer su građani bili nezadovoljno uslugom koju dobijaju, a najavio je da, ukoliko se poslovanje ove firme ne popravi, biće pokrenuti pojedinačni sudski postupci i tražiće odštetu za svakog pojedinačnog potrošača.

– Oštećeni građani žale se da komunalno preduzeće iz Vrčina ne odnosi smeće u propisanim rokovima, da to čini nekvalitetno, ne uklanja ga u potpunosti, čime je povređeno pravo na uredno i neprekidno snabdevanje – naglašava Gavrilović. – Istovremeno, istim tim potrošačima redovno dostavlja račune, iako posao nije urađen kako treba.

Takođe, prema rečima oštećenih potrošača, potpisnika ove prijave, gotovo nijednom preduzeće „Eko Grocka“ nije odgovorilo na reklamacije koje im oni ulažu, što predstavlja kršenje člana 160. Zakona o zaštiti potrošača. A. P.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari