U želji da se obratim široj javnosti pišem sa molbom da se objavi ovaj članak u novinama o „bahatom“ ponašanju Bus Plus kontrolora. Znam da nisam prva ni poslednja osoba koja vam je uputila ovakvu molbu, ali ne znam šta još treba da uradi prosečan građanin da bi se čuo njegov glas i da bi ovo iživljavanje od strane kontrolora prestalo već jednom. Svedoci smo njihovog „šutiranja“ starijeg čoveka iz tramvaja i brojnih drugih prestupa na koje niko nije obraćao pažnju duže od tri dana u medijima. I dok oni dele pravdu po gradskom prevozu uz izgovor da samo rade svoj posao, mi sve to trpimo bez glasa i pobune.


Dana 16.03.2015 oko 13 časova na liniji 12, doživela sam veliku neprijatnost kada mi je gospođica napisala kaznu jer nisam stigla da se otkucam. Isfrustrirana kontrolka me je maltretirala dok su njene muške kolege samo posmatrale i čak su htele da me puste bez kazne. Putnici oko nas su se samo zgledali i slušali njeno histerisanje. Ušla sam u tramvaj sa drugaricom kojoj je u međuvremenu pozlilo, pa mi je prioritet bio da je smestim na sedište. U međuvremenu, stigli smo na sledeću stanicu i ušla je kontrola, već sam bila stigla do vrata i objasnila gospođici zašto nisam stigla da se čekiram i zamolila je da mi dozvoli, ali je ona drsko odgovorila da ne može i počela da preti sa komunalnom policijom ako joj ne dam isprave ili ne platim na licu mesta. Pokušala sam da joj objasnim, ali nije želela da sluša i nije mi dozvolila da napustim vozilo dok joj nisam dala ličnu kartu. Kao akademski građanin i vaspitana devojka nisam želela da ulazim u dublji konflikt sa gospođicom. Da li je Komunalna policija ovde da bi samo štitila Bus Plus ili i nas kao građane jer ih mi plaćamo? Da ne pričam o prevrtanju očima i rečima koje je pritom koristila. Čak je i njen kolega bio dovoljno ljubazan da kaže da nema potrebe za kaznom jer sam ja redovni platiša i prvi put mi se ovako nešto desilo, ali je ona ostala pri svom.

Ja sam, nažalost, morala da pokažem ličnu kartu jer bi fizički obračun bio jedini način da napustim vozilo. Prema pravilniku, kontrolor nema pravo da nas legitimiše, ali ni da bude grub i bezobrazan, kao ni da zahteva da mu dam novac na licu mesta i slično. Nažalost, praksa je pokazala drugačije! Pisala sam njihovoj upravi i zalila se na njen rad, ali su mi samo odgovorili da oni posluju u skladu sa Pravilnikom o tarifama, i da puno ulažu na njihovu obuku i poštovanje putnika. Kada sam opisala šta se dogodilo, rekao mi je samo da nisam u trenutku kontrole imala validnu kartu, a to sto su meni povređena prava, nema veze.

Moram da napomenem, dok je „Lasta“ prodavala karte i markice, ovakvih incidenata nije bilo i sigurno ne u ovolikom broju. Došlo je vreme da se brojna preduzeća kriju iza zakona i pravilnika o poslovanju dok nezakonito zarađuju na leđima jadnog naroda. Zato i odlazimo odavde čim nam se ukaže prilika, jer nas svuda cene više nego tamo gde pripadamo, zato smo razjedinjeni i u ovim teškim vremenima ne znamo da podržimo jedni druge, već se svojim postupcima još više udaljavamo.

Moje pitanje jeste do kada ćemo mi građani da plaćamo njihovo lečenje kompleksa i nekulturu? I da li sam trebala da primenim silu ne bih li se odbranila? Pored toga što sam bespravno kažnjena, ponižena sam kao nikad u životu i tretirana kao kriminalac. Kada smo postali nacija u kojoj je sila jedino sredstvo rešavanja problema, dobrim vaspitanjem ne možemo da se izborimo za svoja prava, a plate zarađujemo tako što pišemo kazne svom narodu ne bi li dobili povišicu?!

Jelena Velikić, Beograd

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari