Posle godina odlaganja, sve Voždovčane je obradovala vest o skoroj rekonstrukciji Ulice vojvode Stepe. Međutim, s obzirom na nedovoljno izgrađenu infrastrukturu na Voždovcu, u toku radova preti kolaps i automobilskog i autobuskog saobraćaja, a ta opasnost biće samo veća kada se završi sezona godišnjih odmora.


Sporna je organizacija saobraćaja u toku radova. Na primer, Ulica Save Maškovića (poprečna na Vojvode Stepe kod Trošarine) je odavno preuska, i morala je biti proširena i pre početka radova u Vojvode Stepe da bi se predupredio saobraćajni kolaps širih razmera. Ukidanje tramvajskog saobraćaja od Autokomande do Slavije nema nikakav smisao pre početka radova na tom delu Bulevara oslobođenja, a, kako bi se izbeglo pretrpavanje autobusa 9A, 33, 47 i 48 putnicima iz Avalskog pravca, autobusi 401, 402, 403, 405, 406, 407, 408 trebalo bi da polaze sa Autokomande, gde imaju vezu sa tramvajem, sve do završetka radova. Kako javni prevoz treba da ima prioritet u velikim gradovima, potrebno je uvesti „žute trake“ za autobus u Bulevaru oslobođenja od Autokomande do Trošarine sve do ponovnog puštanja u saobraćaj tramvaja u Vojvode Stepe.

Ranije je, takođe, bilo najavljivano da će rekonstrukcija trajati godinu dana, kako se ne bi nikada potpuno prekidao saobraćaj. Sada, kada je izvesno da će biti potpunih prekida, takvi rokovi gube svaki smisao. Tramvaj je najekonomičnije prevozno sredstvo, simbol ove ulice i ovog dela grada. Utoliko je velika šteta dugotrajno prekinuti tramvajski saobraćaj, zbog zagušenih ulica, pretrpanih autobusa, kašnjenja na posao, i pada poslovne aktivnosti u ovom delu grada. Uprkos velikoj tehničkoj zapostavljenosti tramvajskog i ostalih šinskih sistema u Beogradu, upravo uz tramvajske pravce se nalazi najviše trgovinskih i poslovnih sadržaja, i utoliko bi trebalo sa više pažnje razvijati taj vid saobraćaja, i rokove njegovog prekida svesti na minimum.

Inače, Udruženje ljubitelja železnice je u saradnji s Udruženjem stanara naselja Stepa Stepanović organizovalo peticiju za produženje tramvajskih šina od Trošarine ka Kumodražu, pri čemu bi od Trošarine tramvaj skretao ka Kumodraškoj ulici.

Karlo Polak, diplomirani inženjer saobraćaja, predsednik Udruženja ljubitelja železnice

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari