U saobraćajnoj nesreći kod Požege povređena je jedna osoba. Automobil je skrenuo s puta i udario u prvo vozilo koje je bilo u pratnji ministra policije Ivice Dačića. Kao razlog navedeno je to što je sunce zaslepilo vozača automobila, pa je skrenuo i udario u kolonu. Možda je tako i bilo, ali nameće se pitanje kojom se brzinom kretala kolona vozila u pratnji ministra. Na osnovu onog što se može svakodnevno videti, verovatno je bila vrtoglava brzina pod rotacijama.


Istog dana, Apelacioni sud u Beogradu ukinuo je presudu Željku Golu, bivšem vozaču Vlade Srbije, osuđenom na tri godine zatvora zbog saobraćajne nesreće u kojoj je poginuo motociklista. Suđenje će biti ponovljeno.

Činjenica je da je bahatost službenih vozača svakodnevna pojava, pogotovo u Beogradu. Stiče se utisak da i najniži činovnik može da dobije službeni auto, a ako je malo „više“ u hijerarhiji i rotaciju.

Građani često negoduju, a mediji opširno izveštavaju o „nekim nerazumnim ljudima“ koji protestuju ispred zgrade Vlade, pa blokiraju centar grada. Retko kad se piše o bahatosti državnih funkcionera u službenim vozilima, osim u slučaju kada ima poginulih. Tada je teže sakriti istinu.

Jedan od najpoznatijih je slučaj Katarine Marić, koja je poginula 2003. u nesreći koju je izazvao Stevan Bakalov, vozač tadašnjeg ministra poljoprivrede Dragana Veselinova. Suđenje vozaču razvlačilo se godinama, između ostalog, više puta je odlagano jer sud nije mogao da „pronađe“ Veselinova. Inače, bivši ministar je svedočio na suđenju da je video zeleno svetlo na semaforu, što je odbačeno u pravosnažnoj presudi. Veselinov nije trpeo posledice zbog lažnog svedočenja.

Javnost je bila šokirana i bizarnim slučajem vozača Skupštine Srbije, koji je službenom limuzinom prevozio sekretaricu u parlamentu, a kada je policija pokušala da ga zaustavi, ignorisao je to i prešao preko leša na putu. Epilog – vozač je dobio otkaz, a sekretarica je premeštena u kabinet jednog od ministara. Ovo su samo neki od primera za koje ja javnost nekako saznala.

I nakon svega, na ulicama glavnog grada svakodnevno viđamo vozila „pod rotacijom“, koja konstantno blokiraju grad i pri tom krše sve saobraćajne propise. Da li su to ministri, njihovi pomoćnici, savetnici, članovi gradskog veća ili sekretarice, ne može se znati zbog zatamljenih stakala.

Podatak da skoro polovina članova Vlade Srbije nema svoj automobil sugeriše da je najčešći oblik zloupotrebe funkcije upravo korišćenje službenih vozila u partijske i privatne svrhe. Pogotovo u vreme izborne kampanje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari