Završni ispit na kome će 25 odsto zadataka biti nepoznato, a ostatak objavljen u zbirkama, ne podstiče znanje već učenje napamet i u tom smislu mala matura nije novina već nastavak kvalifikacionog ispita, ocenjuju prosveti radnici sa kojima smo juče razgovarali.

 Komentarišući tvrdnje prosvetne vlasti da bi nagli prelaz na testove sa svim nepoznatim zadacima bio traumatičan, ali i nepravedan prema prvoj generaciji koji će polagati završni ispit, Desanka Radunović, predsednica Nacionalnog prosvetnog saveta smatra da je „ovde veća bojazan nadležnih da se ne pokaže eksplicitno koliko je veliko neznanje naše dece, nego problem uznemiravanja dece i njihovih roditelja“.

– Pošto nema praga prolaznosti svi učenici će položiti završni ispit i svi će imati priliku da se upišu u srednju školu u skladu sa svojim uspehom u osnovnoj školi i na završnom ispitu. Na završnom ispitu će očigledno bolje proći učenici koji bolje uče napamet. I dalje se šalje đacima potpuno pogrešna poruka da se uči, ne sa razumevanjem, već napamet. To nije znanje, jer se sve vrlo brzo zaboravi. Osim toga, ovakvo bubanje ne razvija sposobnost da se stečeno znanje primeni u novim situacijama, što je osnovni cilj učenja – tvrdi Radunovićeva.

Slobodan Malušić, direktor OŠ „Đura Daničić“ smatra da se ovakvim završnim ispitom ne vrednuje pravo znanje i da se učenicima čini „medveđa usluga“.

– Ako su hteli da postepeno menjaju broj nepoznatih zadatak, zašto to ranije nisu rekli učenicima, njihovim roditeljima i nastavnicima. Već dve godine se roditelji raspituju kako će izgledati završni ispit, a još ne znamo detalje – kaže Malušić za Danas.

I direktor OŠ „Nikola Tesla“ Stanislav Stevuljević ističe da je učenicima koji će polagati malu maturu već u petom razredu trebalo da bude rečeno kako će izgledati završni ispit, jer je, kako kaže, i u starom zakonu pisalo da taj ispit postoji.

– Sada je kraj oktobra, ne znamo kada će program završnog ispita biti objavljen i kada će izaći zbirke. Ne znamo šta će pisati u diplomi o završenoj osnovnoj školi, ako će svi učenici da polože završni ispit. Ipak, smatram da je korektno prema ovoj generaciji učenika osmog razreda da prelaz ka svim nepoznatim zadacima na testiranju bude postepen. Nije u redu da se kola slome na njima – naglašava Stevuljević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari