Ni tri i po meseca nakon pada vojnog helikoptera, u kojem je poginulo sedam osoba uključujući i bebu, nema optužnica niti osumnjičenih za odgovornost za nesreću. Iako su u beogradskom Višem javnom tužilaštvu, koje vodi istragu, ovaj slučaj okarakterisali kao prioritetan jer javnost sa nestrpljenjem očekuje epilog, i dalje se vode predistražne radnje.


To posebno čudi imajući u vidu da je Tužilaštvo odmah po dobijanju izveštaja dve vojne komisije za istragu o uzrocima pada helikoptera, saopštilo da odgovornost za tragediju u Surčinu primarno snosi pilot Omer Mehić. Kako je navedeno, u njegovoj i krvi letača tehničara otkriveno je prisustvo alkohola. U Višem javnom tužilaštvu su naglasili i da deo odgovornosti snosi i jedan broj pripadnika Vojske Srbije, ali da ima i indicija za eventualnu odgovornost određenog broja civilnih lica, odnosno kontrolora leta na aerodromu „Nikola Tesla“. Međutim, sada nema naznaka da će istraga uskoro biti završena niti da bi moglo da se pokrene pitanje nečije krivične odgovornosti.

– I dalje su u toku predistražne radnje. Iskaze je u svojstvu građana dalo oko 30 ljudi. Nema zakonskih ograničenja za ovu fazu istrage – kažu za Danas u Višem javnom tužilaštvu, dodajući da ne mogu da preciziraju koliko će još tužilac raditi na ovom predmetu.

U svojstvu građana iskaze su dali i ministar odbrane Bratislav Gašić i komandant 204. vazduhoplovne brigade Vojske Srbije, general Predrag Bandić.

Načelnik Generalštaba VS Ljubiša Diković rekao je da niko nije zaštićen i da je sreća da se tim slučajem bavi Više tužilaštvo, a ne vojni sudovi, jer bi delovalo kao da se nešto krije. On je u intervjuu za NIN izjavio da sud treba da dokaže ko je odgovoran za pad helikoptera, napominjući da je bilo paušalnih pitanja o odgovornosti i da su ljudi optuživani bez dokaza.

Na konstataciju da su izveštaj komisije Ministarstva odbrane i zaključci komisije Generalštaba VS ukazali na propuste u lancu komandovanja i pitanje zbog čega se insistiralo na sletanju na aerodrom Nikola Tesla, Diković je rekao da bi sve što bi rekao moglo da bude na štetu procesa.

– Siguran sam da će odgovornost biti utvrđena. Sada je važno da iskustva iz ove nesreće primenjujemo u daljem radu. Pravila u vazduhoplovstvu su, nažalost, pisana krvlju – naglasio je Diković.

Podsetimo, u akciji spasavanja 13. marta poginula su četiri vojna člana posade, dva zdravstvena radnika i beba, u čije spašavanje je posada krenula. Demokratska stranka je u više navrata tražila u parlamentu osnivanje anketnog odbora koji bi utvrdio okolnosti pada helikoptera. Kako su nam tada objasnili u DS, taj odbor je trebalo da utvrdi i odgovornost za kršenje procedure, propuste u lancu komandovanja i eventualne pojedinačne greške u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije, kao i drugih osoba koje su, na bilo koji način, učestvovale u događaju i imaju saznanja. Anketni odbor je trebalo da utvrdi i eventualnu političku odgovornost, međutim, poslanici vladajuće koalicije nisu imali razumevanja za ovaj predlog.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari