Rok za podnošenje inicijativa za pokretanje postupaka privatizacije medija u Srbiji je istekao, a dosad je u Agenciju za privatizaciju pristiglo zahteva za ukupno 74 medija, među kojima i za novinsku agenciju Tanjug. Nedavno je objavljen javni poziv za privatizaciju 502 preduzeća u Srbiji, među kojima su 63 medija. U međuvremenu, u roku propisanom Zakonom o javnom informisanju pristiglo je inicijativa za još 11 medija. Inicijativa za Tanjug „zavedena“ je u petak 12. septembra.

„Zakonom o javnom informisanju i medijima predviđeno je da ukoliko nije pokrenut postupak privatizacije izdavača, odgovorno lice u izdavaču dužno je da podnese inicijativu za pokretanje postupka privatizacije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona, i ta se inicijativa podnosi Agenciji za privatizaciju. Imajući vidu da je Zakon stupio na snagu 13. avgusta 2014. godine, rok za podnošenje inicijative je istekao“, rečeno je Danasu u Agenciji za privatizaciju.

Podsetimo, rok za privatizaciju medija je 1. jul 2015. godine, a ukoliko medij ne bude prodat do tada postupak se obustavlja, a kapital se privatizuje prenosom akcija zaposlenima bez naknade. Ako zaposleni ne prihvate prenos besplatnih akcija medij prestaje da postoji i briše se iz registra, a odluku o promeni delatnosti izdavača ili ukidanju izdavača donosi osnivač izdavača. Zakon je predvideo i da se privatizacija medija vrši na način kojim se obezbeđuje kontinuitet u proizvodnji medijskih sadržaja od javnog interesa, u periodu od pet godina od dana zaključivanja ugovora o prodaji kapitala.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari