Profesor Marko Milosavljević sa Odseka za novinarstvo na Univerzitetu u Ljubljani povodom situacije oko ukidanja odnosno premeštanja Utiska nedelje sa TV B92 na Info kanal iste kuće ističe za Danas da je teško definitivno konstatovati da li se konkretno radi o čisto ekonomskim razlozima ili i političkim.

– Ekonomski razlozi su čest razlog za otkazivanje emisija na komercijalnim televizijama. No, na drugoj strani, ekonomski razlozi su kod nekih vlasnika samo izgovor iza kojeg stoji druga kalkulacija. Ponekad se radi o političkim paktovima ili prijateljstvima, zbog kojih poneki vlasnici ukidaju ili menjaju čak i uspešne emisije ili sadržaje, radi svojih ličnih prijateljstava ili savezništava“, navodi Milosavljević.

Drugi mogući razlog, prema njegovim rečima, za ukidanje ili cenzurisanje sadržaja, premeštanje u manje eminentne termine ili kanale su ekonomski motivi vlasnika, koji često imaju i druge kompanije i druge interese.

U svakom slučaju potrebno bi bilo videti rezultate Utiska nedelje, njene rejtinge i trend tih rejtinga, pa i uspešnost kod oglašivača – koji su nažalost još jedan značajan aspekt ekonomskog diktata ili regulacije medija – kako bi mogli dobiti dobru sliku razloga promena i prebacivanja emisije“, ocenjuje naš sagovornik iz Slovenije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari