Iako su nedavni događaji u rijaliti programu Farma, zbog kojih je reagovala Republička radiodifuzna agencija (RRA), dostigli rekordnu gledanost poput vanrednih događaja u zemlji, ove epizode nisu uspele da se „upišu“ u listu 15 najgledanijih programa za poslednjih sedam i po godina. Prema podacima AGB Nilsena, najgledaniji je bio prenos sahrane premijera Zorana Đinđića, koji se emitovao na deset najvećih TV stanica, a koji je gledalo skoro 89 odsto građana.


Na spisku 15 najgledanijih programa od 2003, koji je Danasu dostavio AGB Nilsen, nalazi se i sedam domaćih serija, kao i dva filma – „Ivkova slava“ i „Zona Zamfirova“. Što se tiče serija, reč je o novijim produkcijama, među kojima su „Ranjeni orao“, koja je druga po gledanosti u ovom periodu, zatim „Selo gori, a baba se češlja“, „Moj rođak sa sela“, „Greh njene majke“, „Bela lađa“, „Stižu dolari“ i „Zona Zamfirova“.

Među programima sa najvećom gledanošću našli su se i finale za Pesmu Evrovizije, koje je održano u Beogradu 2008, duel Borisa Tadića i Tomislava Nikolića tokom kampanje za predsedničke izbore 2008, kao i dve fudbalske utakmice kvalifikacija za Svetsko prvenstvo 2006. i 2010. (SCG – BiH i Srbija – Francuska). Takođe, više od 60 odsto onih koji su bili uz TV ekrane 23. decembra prošle godine gledalo je finale prošlog serijala rijaliti programa Farma.

Većina programa sa liste najgledanijih emitovana je na RTS-u, čak 11 od 15, dok Pink na ovom spisku ima tri „emisije“. Najviše gledanih programa, čak šest, emitovano je tokom prošle godine.

Ovogodišnja Farma, međutim, postala je najgledaniji program ovog tipa u Srbiji ikada, koju je od početka emitovanja drugog serijala gledalo 93 odsto auditorijuma, ali pojedinačno emisije nisu imale toliko veliku gledanost da bi se svrstale u „top 15“ za proteklih sedam i po godina. Međutim, nakon intervencije RRA, zbog nepristojnih izraza, prosečna gledanost Farme je opala.

Darko Broćić, direktor AGB Nilsen, objašnjava za Danas da je, poredeći tri ista dana u sedmici, pre i nakon reakcije RRA, gledanost u bilo kom minutu ove emisije opala za 20 odsto, a da je u odnosu na prosek za tri nedelje ranije gledanost manja za sedam odsto.

– Porastao je, međutim, ukupan broj ljudi koji su došli u „kontakt“ sa emisijom, verovatno zbog pažnje koju su mediji posvetili raspravi u RRA – objašnjava Broćić za naš list.

Sociolog Boris Jašović objašnjava za Danas gledanost većine programa sa ove liste time da u današnjem društvu važi pravilo „hleba i igara“, sa ciljem da se zadovolje široke narodne mase.

– Što je situacija u društvu ozbiljnija i apatija veća, to je i popularnost serija zabavnog karaktera veća. Na neki način, to predstavlja ventil za narod kako bi se zaboravili svakodnevni problemi – ističe Jašović.

Kada je reč o sahrani Zorana Đinđića, on napominje da je reč o nesvakidašnjem događaju i šoku, tako da nije nelogično što je gledanost bila toliko velika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari