Nadležni u kragujevačkoj gradskoj upravi ocenili su da je zvanična najava potpredsednice Vlade i ministarke građevinarstva i infrastrukture Zorane Mihajlović da je izgradnja severne i južne obilaznice oko Kragujevca nastavak gradnje auto-puta do Koridora 10 i modernizacija pruge Lapovo-Kraljevo koja počinje ove godine – odlična vest, te da očekuju njenu realizaciju.

P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }


– To je odlična vest, ali reči slušamo, a verujemo delima. Potpredsednica Vlade i ministarka Mihajlović je, za razliku od pojedinih prethodnika u njenom resoru, reagovala brzo nakon sastanka koji su predstavnici Kragujevca sa njom imali 4. juna. Sada čekamo konkretizaciju dosadašnjih dogovora, odnosno očekujemo ugovore i dinamiku radova izgradnje i osavremenjavanja navedenih saobraćajnica, rekao je za naš list član Gradskog veća za prostorno planiranje, urbanizam i izgradnju Veroljub Trifunović.

On je napomenuo da je reč o državnim infrastrukturnim projektima, koji će se finansirati iz republičke kase, a da će gradska uprava „sa zadovoljstvom da pomogne sa svoje strane“, odnosno da će u realizaciji učestvovati „u meri u kojoj su to njene obaveze i prava“.

Trifunović podseća da je Ministarstvo građevine najavilo da će Kragujevac 21. avgusta, na sastanku regionalnih zvaničnika u Beču, biti uvršteno u mrežu primarnih saobraćajnica zapadnog Balkana.

Izgradnja auto-puta od Kragujevca do Koridora 10 ugovorna je obaveza države Srbije prema Fijatu. Saobraćajnica dužine 25 kilometara gradi se još od 2004, ali su posle potpisivanja ugovora sa Fijatom radovi intenzivirani. Ostalo je da se izgradi ili završi još 9,7 kilometara puta u ataru batočinske opštine.

Gradnja obilaznice oko Kragujevca takođe je ugovorna obaveza države prema Fijatu. Južna obilaznica projektovana je još 1993. a radovi na njoj započeli nešto docnije, da bi početkom prve decenije ovoga veka bili zaustavljeni. Uprkos ugovoru sa Fijatom, do sada nisu nastavljeni. U međuvremenu je pokrenuta inicijativa za izgradnju severne obilaznice koja bi obezbeđivala saobraćajnu vezu Fijatovoj fabrici sa Koridorom 10, ali bi navodno bila jeftinija. Jedna od tih obilaznica trebalo je da bude završena do početka proizvodnje novog modela „fijat 500l“, koja je startovala u julu 2012. I železnička pruga Lapovo-Kragujevac-Kraljevo, kojom se „velike fiće“ transportuju do Luke Bar, trebalo je, prema ugovoru sa Fijatom, da bude osavremenjena do početka serijske proizvodnje tog modela.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari