Alibaba, kineski gigant onlajn trgovine, juče je izašao na Njujoršku berzu i odmah postao jedna od najvrednijih kompanija na svetu.

Iako su najveći akcionari Alibabe i bankari koji su pripremali inicijalnu javnu ponudu, kao početnu cenu akcije odredili 68 dolara, što odgovara vrednosti kompanije od vrtoglavih 167,6 milijardi dolara, interesovanje investitora je bilo toliko da je Njujorška berza trgovanje počela sa cenom od 92,7 dolara, što znači da je Alibaba pre nego što je prodala i jednu akciju na berzi, vredela više od 220 milijardi dolara.

To ovu kinesku kompaniju čini većom od Fejsbuka, Tvitera, IBM-a, Koka-Kole, Diznija, Jahua, Amazona i mnogih drugih IT giganata. U pitanju je najveća inicijalna javna ponuda u istoriji Sjedinjenih Američkih Država.

Alibaba, koju je pre 15 godina osnovao nastavnik engleskog Džek Ma služi kao portal za povezivanje kupaca sa proizvođačima i preprodavcima robe, slično američkom Ibeju (eBay) ili srpskom Limundu. Ovaj gigant ima i svoj sistem za onlajn plaćanje Alipay (pandan Pejpalu) i mnoge druge servise, a ono što ga razdvaja od američkih konkurenata je što je neuporedivo veći i profitabilniji. Alibaba ima 279 miliona aktivnih klijenata i maržu od čak 50 procenata.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari