Kakav bi to vlasnik neke privatne kompanije bio koji zarad uštede odluči da otpusti radnika i to ne uradi, jer mu taj isti radnik to ne dozvoljava? Nikakav. A kakva je to vlada koja je još u avgustu donela odluku da se dva javna preduzeća Putevi Srbije i Koridori Srbije – spoje, a već osam meseci ne uspeva da tu svoju odluku sprovede u delo, jer to ne odgovara nekome u Koridorima?

I dok u Putevima kažu da nije do njih, u Koridorima ćute. Poslednjih dana na ovu temu priča gotovo jedino ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

– Rešićemo to, nadam se, ali mislim da ovde interesi poslovodstva Koridora nisu u skladu sa interesima Vlade – kaže Mihajlovićeva za Danas. Ona je ranije rekla kako Skupština ovog preduzeća mora da sprovede odluku Vlade od avgusta prošle godine kojom se nalaže spajanje Koridora i Puteva.

Kako interesi jednog javnog preduzeća, koje je u hijerarhiji ispod Vlade Srbije, mogu da budu drugačiji od Vladinih? I kakva je to Vlada koja ne može da sprovede svoju sopstvenu odluku?

U Putevima tvrde da problem nije do njih, već da su „Koridori ti koji koče“. Direktor Puteva Zoran Drobnjak je za Danas već ranije objasnio da samo spajanje ne zahteva neku posebnu proceduru, „potpišu se ugovori i gotovo“, a ono što zahteva stvarni rad jeste izgradnja koja je u toku.

U preduzeću koje je formirano kako bi gradilo najveće saobraćajnice po Srbiji već deset dana ne odgovaraju na naše pitanje da li su ove optužbe na njihov račun tačne, pa jedino čime možemo da se vodimo jeste da je ćutanje znak odobravanja.

inistarka Mihajlović je u nekoliko navrata rekla da će od Vlade tražiti da se to pripajanje desi. Ona je, prema pisanju medija, direktoru Koridora Dmitru Đuroviću, inače njenom stranačkom kolegi, davala i rok da to uradi do 1. aprila. Ali, od toga još ništa. Plodom zasad nije urodila ni njena optužba da su Koridori na ime dodatnog avansa jednom grčkom izvođaču radova na trasi Koridora 10 uplatili 12,5 miliona evra.

Pojašnjenje cele situacije potražili smo i od jednog od aktivnih učesnika u stvaranju Koridora Srbije, bivšeg ministra infrastrukture Milutina Mrkonjića.

– Ako direktori ne rade dobro, onda treba da se smene, ali sprovoditi kadrovske promene u trenutku kada se rokovi za izgradnju koridora privode kraju, to ne valja – kaže Mrkonjić za Danas.

On objašnjava zbog čega se ne slaže sa odlukom o pripajanju ova dva preduzeća.

– Svuda u svetu je praksa da se formira posebno preduzeće koje će graditi puteve, kako posle ne bi bilo nekih repova. Tako je urađeno i u Srbiji. Putevi su ti koji su imali 300 miliona dolara duga, spajanjem ovih preduzeća dug bi se prelilo i na Koridore. Uostalom, zadatak Koridora je da grade, a Putevi su ti koji se bave održavanjem – napominje Mrkonjić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari