Osnovni cilj predloženih izmena i dopuna dva zakona iz oblasti železnica je nastavak reformi koje se sprovode u Železnicama i železničkom transportu. Želimo da i operativno i finansijski železnica bude profitabilna, efikasna i da sve ono što smo radili u prethodnih godinu i po dana bude samo početak našeg usklađivanja i uključivanja u železnički sistem EU – rekla je juče u Skupštini Srbije potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Ona je predstavljajući predložene izmene i dopune Zakona o železnici i Zakona o bezbednosti i interoperabilnosti železnice, navela da se novine tiču poboljšanja i povećanja bezbednosti, uspostavljanja konkurencije, uvođenja pristupa i korišćenja železničke mreže. Mihajlovićeva je dodala da je od 3.809 kilometara pruga u Srbiji samo 36 odsto elektrificirano i da vlada radi i na pokretanju investicionog ciklusa kako bi se pokrenulo 1,5 milijardu evra koje „stoje“ u železnicama.

 

Ministarka je istakla i da će se za dve godine iz Beograda do Novog Sada putovati železnicom za trideset minuta, što je izazvalo polemiku vlasti i opozicije o trenutnom stanju u Železnicama Srbije. Jovan Marković, poslanik Demokratske stranke, zamerio je ministarki zbog stanja u železničkom transportu. On je ukazao da u tri novoosnovana društva u železnicama – Kargo Srbija, Srbija voz i Infrastruktura, vlada potpuni haos.

– Prema procenama sindikata, zbog primene ovog zakona biće otpušteno oko 6.000 ljudi. Vas nije briga za sve te ljude koji će ostati bez posla, vas nije briga što ćete za godinu dana ponovo doći u ovu salu i da kažete moramo da promenimo neke članove zakona zbog usaglašavanja. Ko je odgovoran što za godinu i po dana primene ovog zakona menjamo čak 45 članova. Vaš jedini odgovor na sva ova pitanja biće šta je ko izjavio 2011. godine – rekao je Marković i upitao ministarku zbog čega neće da priča o 5.500 ljudi koje je ova vlast od  2012. zaposlila. Demokrate su najavile i da će podneti dvadesetak amandmana.

arko Đurišić, poslanik SDS, zamerio je što se Zakon o železnicama donosi po hitnom postupku. Slaže se sa tim što su izmene deo usklađivanja sa evropskim direktivama, ali smatra da je propušteno usklađivanje u delu koji treba obezbediti nezavisnost u radu direkcije i transparentnost u izboru.

Poslanici vladajuće koalicije ocenili su juče da će predložene izmene omogućiti usaglašavanje sa standardima EU, pojednostaviti proceduru, otkloniti  praktične probleme i obezbediti kvalitetniji pristup i korišćenje infrastrukture.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari