Donošenje dobrih investicionih i finansijskih odluka je glavni zadatak finansijskih menadžera. Investicione odluke se odnose na korišćenje, kupovinu i prodaju svih vrsta aktive. Na primer: da li kupiti novu mašinu, da li uvesti novu proizvodnu liniju, da li prodati staro proizvodno postrojenje, da li kupiti novu kompaniju, dali sagraditi skladište i sl.

Finansijske odluke se odnose na pribavljanje sredstava koja služe za finansiranje svakodnevnog poslovanja. Na primer: da li da se uzme kredit od banke, da li da se koriste sredstva prihoda firme, da li da se koriste sredstva van firme.

Neke odluke mogu biti i investicione i finansijske. Na primer, odluka da se kupi nova firma je investiciona odluka, a kako će se ova kupovina finansirati (iz kredita, novom emisijom akcija) je finansijska odluka.

Delatnost menadžera u kulturi podrazumeva stvaranje uslova za kulturno stvaralaštvo i proizvodnju kulturnih proizvoda (ideja i vrednosti, njihovo oblikovanje u delu koja su dostupna kulturnoj javnosti. Stoga, moguća su brojna menadžerska zanimanja u oblasti kulture: menadžer preduzetnik – koji podstiče stvaralaštvo (nastanak ideje, pisanje tekstova, scenarija, kompozicija itd); menadžer producent – koji organizuje proizvodnju umetničkih dela (proizvodnja filma, predstave, opere itd); menadžer prodaje – koji organizuje difuziju dela i posredništva (organizovanje predstave, turneja, koncerata, izložbi itd); menadžer marketinga – koji upravlja i podstiče animacione delatnosti; menadžer programa revitalizacije kulturnih dobara i njihove zaštite i prezentacije javnosti; menadžer tehnike i informacionih tehnologija – koji organizuje tehničku realizaciju dela.

Menadžera u medijima predstavlja sposobna osoba koja dobro poznaje sferu medija i medijskih sadržaja. S jedne strane, uloga menadžera jeste da doprinese zadovoljenju javnog interesa u oblasti javnog informisanja i podizanja kvaliteta informisanja, a s druge strane njegova uloga je da se pobrine za izvore finansiranja, kako bi se ispunio osnovni cilj svake organizacije – maksimizacija profita. Što menadžer obezbedi veći profit, to će medijska institucija imati više sredstava za buduće projekte. Takođe, ukoliko ih bude pažljivo raspoređivao tokom kalendarske godine, to će imati bolje izglede za realizaciju budućih projekata i lako dobijanje sredstava putem javnog konkursa.


Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari