Siva ekonomija u drumskom saobraćaju košta državu više od 100 miliona evra godišnje i zato je cilj donošenja Zakona o prevozniku putnika i robe u drumskom saobraćaju da se oni koji nelegalno posluju prevedu u legalne tokove i da se svim transportnim firmama omoguće isti uslovi za rad, rekla je juče u Skupštini Srbije ministarka saobraćaja, infrastrukture i građevine Zorana Mihajlović. Vladajuća koalicija najavila je podršku zakonima, a ni opozicija nema ozbiljnijih primedbi.


Mihajlović je navela da veruje da će predloženi zakoni doprineti efikasnoj transportnoj privredi u Srbiji i omogućiti još veće prihode prevoznicima, samim tim i državi, kroz plaćanje svih obaveza koje oni moraju da plate.

„Analize pokazuju da ukupan prihod drumskog prevoza sada iznosi 150 miliona evra na godišnjem nivou“, navela je ministarka.

Prema njenim rečima zakoni su u skladu sa evropskim direktivama i prošli su javnu raspravu, koja je održana u svim većim gradovima.

„Sva udruženja prevoznika imala su sa nama dosta sastanaka, samo u ovoj godini pet sastanaka sa mnom“, rekla je ministarka i dodala da su sve njihove sugestije, koje su mogle da budu uvrštene u zakon i postale deo zakona.

U kratkom predstavljanju obimnih i novih predloga zakona o prevozu putnika i tereta u drumskom saobraćaju, ministarka Mihajlović je ocenila da će oni omogućiti bolju zaštitu putnika i tereta koji se prevozi. Navela je i da se oko 80 odsto prevoza tereta u Srbiji obavlja u drumskom saobraćaju, a da je slična situacija i sa prevozom putnika, jer se njih 74 odsto preveze u drumskom saobraćaju.

O sadržini zakona, govorili su poslanici, a rešenja su hvalili i vlast i opozicija. Najavljujući podršku zakonu o prevozu tereta u drumskom saobraćaju, Ivana Stojiljković iz SNS, navodeći dobre novine, pomenula je, između ostalog, to što prevoznik neće moći da bude onaj ko ima krivične i prekršajne prijave, što se domaćim prevoznicima ukida uslov od tri godine bavljenja domaćim prevozom da bi mogli da se bave međunarodnim transportom, kao i to što se i u domaćem i u međunarodnom transportu uvode licence. Govoreći o zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, Stojiljkovićeva je pohvalila regulisanje linijskog prevoza, ukidanje administrativnih ograničenja, što znači da će se sada, između ostalog, red vožnje potvrđivati na pet godina, a ne na godinu dana. Prema njenim rečima, rešava se i problem stanične usluge, pa će sada vlada na predlog nadležnog ministra odrediti način na koji će se formirati najviša cena peronske karte, „kako nam putnici ne bi bežali sa stanice zato što im je peronska karta skuplja od autobuske.“

Lider Nove stranke Zoran Živković rekao je da su zakoni izvanredni i najavio podršku, ali i priličan broj amandmana, „koji su jezičke prirode“. Blagoje Bradić iz Zajedno za Srbiju smatrao je da treba jasnije definisati godište starosti vozila zbog sigurnosti, a ministarka Zorana Mihajlović odgovorila je da je to jasno rešeno i da je 1993. godište sasvim dovoljno, „sa ovim godištem 23 prevoznika već sada neće moći da se bave prevozom, naravno tu su i uslovi tehničkog pregleda, što je dovoljno“. Gordana Čomić je najavila podršku DS-a, a Irena Aleksić iz SNS pohvalila je zakonska rešenja po kojima taksista više ne može da bude svako i da dozvolu za taksiranje neće moći da dobiju osuđivane osobe , kao i da će taksisti morati da imaju uključen taksimetar i da izdaju račun.

„Dobro je što će taksistima biti zabranjeno obavljanje linijskog prevoza i stajanje na autobuskim stajalištima“, navela je Aleksićeva, a Aleksandar Senić, poslanik SDS, najavio je podršku zakonu samo u slučaju prihvatanja njihovih amandmana.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari