Mada ministar privrede Željko Sertić tvrdi da status sedam, od ukupno 17 strateških preduzeća, mora da bude rešen do kraja godine, iz Grupe Zastava vozila, odnosno njene fabrike Zastava kamiona koja se uz FAP, Trajal, Jumko, Prvu petoletku i drugih, nalazi na tom spisku, poručuju da je bar u njihovom slučaju, to „i fizički neizvodljivo“.

P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }

Zastava kamioni će se, naime, na predlog poslovodstva fabrike, koji je Agencija za privatizaciju prihvatila, privatizovati prodajom imovine preduzeća, a ne dugo najavljivanim strateškim partnerstvom sa nekom od zainteresovanih inostranih kompanija. Iz Kamiona su u minulih desetak dana o tome stizale oficijelne informacije da će fabrika biti podeljena u šest delova, koji će, potom, biti ponuđeni potencijalnim kupcima, te da je strateško partnerstvo kao model privatizacije otpalo, jer nema vremena za pregovore sa zainteresovanim kompanijama.

No, ako je suditi prema poslednjim informacijama iz Kamiona, podela fabrike na šest delova, uprkos dojučerašnjim najavama, ipak nije izvesna, pošto se pokazalo da su namere Ministarstva odbrane glede Zastavinog proizvo?ača lakih i srednjih teretnih vozila, jedine firme sa takvim proizvodnim programom od Torina do Bliskog istoka, ozbiljnije nego što se do skora pretpostavljalo.

– Upravo pregovaramo sa predstavnicima Ministarstva odbrane, sa kojima treba da definišemo šta je to što Vojsci Srbije treba u našoj fabrici, potom ćemo moći da podelimo preostali deo fabrike. Očekujemo da će taj posao biti okončan u nekoliko narednih dana, tako da bi oglas za prodaju delova fabrike i njihove imovine mogao da bude raspisan početkom narednog meseca. Ali, nemoguće je da podelimo fabriku i njenu imovinu i potom ugovorimo njihovu prodaju u narednih mesec dana, koliko je ostalo do kraja godine. To fizički nije moguće – rečeno je našem listu u menadžmentu Zastave kamiona, uz napomenu da je izvesno da će u Kragujevcu biti nastavljen razvoj neborbenih vojnih vozila za vojne potrebe, koja će, u perspektivi, biti ponuđena i inostranim kupcima, i čiji su dve prototipske verzije već predstavljene nadležnima u Vojski Srbije i javnosti.

Kinezi, Rusi ili…

Početkom narednog meseca, kad će, kako se očekuje, biti raspisan oglas za prodaju imovine Zastave kamiona, biće poznato da li su za tu fabriku i dalje zainteresovani najveći kineski proizvođači teretnih i terenskih vozila, državni JAK motors i privatni Hunag hai, koji sa Kamionima imaju potpisane memorandume o saradnji, i koji od te saradnje, koliko je poznato, zvanično nisu odustali. Prvih dana decembra saznaće se i koliko su bile verodostojne informacije o zainteresovanosti ruskog GAZ-a za privatizaciju Zastave kamioni.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari