U tekstu „Ministarstvo saobraćaja ugrožava srpske prevoznike“ jednostrano je izrečen veliki broj netačnih i ničim utemeljenih kvalifikacija o radu Ministarstva saobraćaja od strane udruženja „Međunarodni transport“, saopštilo je juče Ministarstvu saobraćaja.


Kako navode, u Ministarstvu su za Danas rekli „da će se međunarodne transportne dozvole dodeljivati na osnovu jasnih kriterijuma i na transparentan način, na čemu insistiramo od formiranja ovog ministarstva“.

– U tekstu se naš odgovor nije našao, kao ni izražena spremnost da sa svim prevoznicima, pa i sa „Međunarodnim transportom“, razgovaramo o svim pitanjima vezanim za izmene i dopune Uredbe koja je stupila na snagu protekle nedelje. Ministarstvo je 16.09. organizovalo sastanak sa udruženjima prevoznika na kojem su predstavljeni razlozi za izmenu Uredbe o izdavanju međunarodnih transportnih dozvola za domaće prevoznike. Ne stoje navodi udruženja „Međunarodni transport“ da država domaćim špediterima daje mali broj „razmenjenih stranih dozvola za prevoz“. Država im daje na raspolaganje sve dozvole koje dobija u bilateralnoj razmeni. Tako dobijene dozvole raspodeljuju se po kriterijumima Uredbe u čijem kreiranju su transporteri učestvovali svih ovih godina. Ono što je pomenuta Uredba omogućavala, pre nego što je izmenjena, jeste mogućnost da prevoznici preuzete dozvole, koje predstavljaju ograničeni resurs države, drže kod sebe tokom čitave godine, bez obaveze da ih koriste. To je istovremeno davalo mogućnost da se te dozvole nađu i na „crnom tržištu“ i preprodaju. Dešavalo se da već tokom polovine godine Ministarstvo nema na raspolaganju dozvole za raspodelu i da mnogi prevoznici moraju da parkiraju svoje kamione. U isto vreme, na računima velikog broja preduzeća, koja su dozvole preuzela po Uredbi o raspodeli, nalazilo se na stotine i hiljade dozvola. Rezultat je bio da država usled toga nema više dozvole, na primer za Rusiju, Češku, Tursku itd – kažu u Ministarstvu.

Kako navode, prevoznicima je u Uredbi „trn u oku“ uvođenje rokova korišćenja i razduženja svih kontingenata dozvola. Prevoznici će dozvole morati da koriste, jer će prilikom preuzimanja dobiti rok u kojem to moraju da učine. U suprotnom, biće u obavezi da te i takve dozvole vrate Ministarstvu, kako bi ih raspodelili onima kojima zaista jesu potrebne. Da je uvođenje rokova ispravan potez, govori i činjenica da je vraćen ogroman broj neiskorišćenih dozvola za Rusiju, Češku, Tursku itd.

– Ne stoji ni tvrdnja da će zbog uvedenih rokova dozvole nestati polovinom godine. Uredba predviđa da su prevoznici dužni da nakon njenog stupanja na snagu vrate sve dozvole koje su podigli u periodu januar-jun 2014. godine, što je oko 9.000 dozvola. Prevoznici su sami na sastanku potvrdili da se kod njih nalaze dozvole koje im nisu potrebne. Dodatno, navodi o stimulaciji „EURO V“ ne stoje, jer ta mere ne postoji u Uredbi. Kada prevoznici kažu da će se ovom merom, usled blokade računa prevozničkih firmi smanjiti devizni priliv po osnovu naplate akciza za gorivo, izvoza i sl., trebalo bi napraviti procenu prihoda koje je država izgubila od neiskorišćenih dozvola koje su prevoznici držali godinama. Odlaganje primene Uredbe nije moguće, budući da mnogi prevoznici vraćaju neiskorišćene dozvole – navode u Ministarstvu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari