– Ministarstvo privrede se neće oglašavati povodom izveštaja Saveta za borbu protiv korupcije o nenamenskom trošenju budžetskog novca namenjenog remontu šinskih vozila za Železnicu. Kako je Danasu nezvanično rečeno, „odluka je doneta na višem nivou“, tako da nećemo imati prilike da saznamo šta će to Ministarstvo preduzeti kako bi se ne samo u ovom slučaju, već sistemski, sprečila zloupotreba novca koji se izdvaja iz državne kase za pomoć privredi i javnim preduzećima.

Na isto pitanje, u Ministarstvu finansija rečeno nam je da je izveštaj Saveta stigao i da je u pisarnici zaveden 7. aprila. „U skladu sa internim procedurama izveštaj je prosleđen nadležnom sektoru“, odgovorilo je Ministarstvo finansija.

Nešto potpuniji odgovor Danas je dobio tokom prepiske sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a nakon izjave ministarke Zorane Mihajlović da „prema izveštaju Saveta, Uprava kriminalističke policije obrađuje slučaj za period 2005-2008. godine i očekujemo rezultate istrage“. Naš list je zatražio preciznije informacije, jer je izveštaj koji policija obrađuje Savet predao pre više od godinu dana. Nas je interesovalo šta će biti preduzeto po novom dokumentu, posebno zbog činjenice da se trend nenamenskog trošenja, započet i obrađen u prvom izveštaju Saveta, nastavio kroz program od 2009. do 2014. godine.

– Baš zato što je odgovornost za svaki dinar važna i pošto je reč o javnom interesu, prosledili smo svu dokumentaciju nadležnim organima. To je način da se loša praksa zaustavi, a odgovornost precizno utvrdi. Ja vodim politiku, a ne istragu – odgovorila je potpredsednica Vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović i napomenula da je „praksa tog Ministarstva da je uvek otvoreno za sve zahteve i pitanja od svih organa i organizacija i pojedinaca, i da će tako ostati“.

Najdetaljnije saopštenje posle objavljivanja izveštaja Saveta stiglo je iz Železnica Srbije, koje su zbog neurađenog posla najviše i oštećene.

– Železnice Srbije i aktuelno poslovodstvo kompanije podržavaju sve aktivnosti nadležnih organa na utvrđivanju zakonitosti rada srpskih železnica i potpuno su otvorene i spremne za saradnju sa svim državnim i istražnim organima naše zemlje. U skladu sa tim pružamo i punu podršku aktivnostima Saveta za borbu protiv korupcije – izjavio je generalni direktor srpskih železnica Miroslav Stojčić.

Prema njegovim rečima, upravo na zahtev Saveta za borbu protiv korupcije krajem januara, novoimenovano poslovodstvo srpskih železnica dostavilo je informaciju o stanju šinskih vozila u periodu od 2007. do 2014. godine. Veruju, kaže, „da će na osnovu činjenica i raspoložive dokumentacije u kratkom roku biti utvrđeno da li je u navedenim poslovima bilo zloupotreba ili odgovornosti zaposlenih u srpskim železnicama“, ali naglašava i da je „reč o izuzetno obimnoj i složenoj dokumentaciji, kao i da je u ovim poslovima učestvovao veliki broj učesnika“.

„Ovaj program se veoma brzo umesto podsticajnog, pretvorio u program socijalne zaštite remontera“ kažu u Železnici. Naglašavaju i da izdvojena sredstva nisu bila dovoljna za ozbiljniju obnovu kolskog parka železnice, koja bi samo za očuvanje voznog parka morala godišnje da remontuje između 800 i 1.000 teretnih vagona.

– Železnice su proteklih godina redovno informisale državne organe da se ugovoreni poslovi remonta ne realizuju kako je planirano. O tome je bilo reči i na više sastanaka sa remonterima, i u medijskim izjavama. Jedan broj voznih sredstava i danas se nalazi kod remontera sa neizvesnim rokovima izvršenja popravke – kažu u Železnici i dodaju da one upravo trpe najveće posledice zbog neizvršenih remonta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari