Turistička sezona samo što je počela da se zahuktava, a agencije u Srbiji već beleže rast broja putnika od šest odsto od početka godine. Dobar rezultat trebalo bi da bude još bolji do kraja sezone, tvrde u Nacionalnoj asocijaciji turističkih agencija (YUTA), a tome bi znatno mogao da doprinese i novi pravilnik koji počinje da važi od 1. juna, a kojim se predviđa da garancija putovanja za novoosnovane agencije bude najmanje 100.000 evra.

Promena pravila odgovara i turističkim agencijama koje svoj posao rade kako treba, ali i putnicima koji će dodatno biti zaštićeni kako im se ne bi desilo nešto poput onog što se desilo turistima agencije United prošle godine u Egiptu, kada mala polisa nije uspela da pokrije sve troškove.

– Novi pravilnik propisuje dve polise, jednu koja služi kao zaštita u slučaju insolventnosti, drugu koja se odnosi na naknadu štete. Cilj je da zaštitimo putnike od prevare i zato je polisa za novoosnovane agencije, za koje još ne znamo kako posluju, podignuta na 100.000 evra, plus 10.000 evra koliko je minimalan iznos polise u ime naknade štete – rekao je juče na konferenciji za novinare predsednik UO YUTA Zoran Arsenović. Visina polise se određuje na osnovu poslovnih prihoda svake agencije, tako da one najmanje imaju obavezu da plaćaju polisu na 25.000 evra, dok one sa prihodom većim od milion evra plaćaju polisu na 300.000 evra, plus 50.000 evra koliko je gornja granica za garanciju putovanja radi naknade štete.

Arsenović je govoreći o sezoni koja je počela i prvim dobrim rezultatima, naglasio da se tradicija nastavlja i da srpski turisti i ove godine najviše biraju Grčku kao destinaciju za odmor. „Grčka je broj jedan što se tiče interesovanja, i u anketi koju smo imali 64 odsto njih se odlučilo za neku od grčkih destinacija, dok je 14 odsto odabralo Tursku“, istakao je Arsenović. Ove sezone popularne destinacije su, prema njegovim rečima, su Španija, Hrvatska, Italija, dok se i „tržište Egipta polako oporavlja“. Podatak da je prošle godine 22 odsto turista išlo u sopstvenom aranžmanu na letovanje a da je ove godine taj procenat pao na 17 odsto govori, kako kaže Arsenović, o tome koliko se ljudi radije odlučuju da putuju preko neke od agencija.

U Grčkoj stabilno

Predsednik UO Zoran Arsenović kaže da su se dve ture putnika već vratile sa letovanja u Grčkoj i da tamo sve „funkcioniše stabilno“. „Ne očekujemo da bude većih turbulencija u Grčkoj. Čak iako se desi da oni izađu iz evrozone i vrate se na drahme, ne vidim zašto bi bilo problema. Mi godinama radimo sa nekim evropskim zemljama koje nemaju evro „, ističe Arsenović. Najbolji dokaz tome da turisti ne osećaju krizu u Grčkoj je, kako je naglasio, sve veći broj uplata za aranžmane u Grčkoj.

Atina spasava turističku sezonu

Atina – Grčka prelazna vlada istakla je juče bezbednost i konkurentnost zemlje s obzirom na rizik od masovnog odustajanja turista da dođu tokom leta zbog političke i ekonomske krize u zemlji. „Važno je da slika koja je data o zemlji, odgovara stvarnosti“, istakao je na konferenciji za novinare portparol vlade Dimitris Ciodras. On je takođe rekao da je Grčka „potpuno bezbedna destinacija“ sa „veoma konkurentnim“ cenama. Na zahtev premijera prelazne vlade Panajotisa Pikramenosa, Ministarstvo turizma radiće na merama za povećanje broja turističkih rezervacija i za „otklanjanje zabrinutosti“. Ekonomsko-politička kriza u Grčkoj dovela je do smanjenja broja turista iz evropskih zemalja, posebno iz Nemačke kojih je u poslednjih godinu dana bilo manje za 30 odsto. Nakon odlične 2011. godine kada je bilo za 9,46 odsto više turista, a prihod uvećan za 9,5 odsto zbog „arapskog proleća“, Grčka i dalje ostaje tražena turistička destinacija, tvrde evropski turooperateri. Beta

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari