Pepeo se više od 50 godina u svetu koristi za izgradnju puteva, a kod nas leži na deponijama. Ako na Koridoru 11 izgradnja jednog kilometra puta košta sedam miliona evra, to znači da bi upotrebom pepela kilometar puta mogao koštati između 1,4 i 1,8 miliona evra. Mislim da nismo toliko bogati da bacamo toliki novac – rekla je juče ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Ona je tokom obilaska deponije pepela u TENT B u Obrenovcu istakla da je najvažnije da upotreba ovog materijala nije nauštrb kvaliteta, a odmah zatim i da je jeftiniji 30 do 80 odsto od klasičnih materijala, poput kamena, peska ili šljunka. Uredba o upotrebi pepela u građevinarstvu, koju je Vlada usvojila prošle sedmice, danas stupa na snagu.

Na deponijama u Srbiji se trenutno nalazi više od 200 miliona tona pepela, tržišne vrednosti milijardu evra. Ovom količinom pepela iz Srbije može da se napravi auto-put do Londona, nekih 2.000 kilometara. Svake godine, kako napominju u Ministarstvu, na deponijama završi šest do sedam miliona tona elektrofilterskog pepela, od čega se u građevinske svrhe koristi svega 2,7 do tri odsto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari