Ugovori kojima se započinju poslovi modernizacije srpskih železnica, potpisani prilikom posete predsednika Vladimira Putina Srbiji, konačno će otvoriti prvu fazu radova najavljenih pre nekoliko godina, kada smo dobili ruski državni kredit od 800 miliona dolara, ali ga zbog neizrađenih projekata još nismo povukli. Ukupna vrednost sada potpisanih ugovora iznosi 148,7 miliona dolara.


U jednom od paketa, koji su potpisali direktor Direkcije za infrastrukturu Železnica Srbije Goran Maksić i generalni direktor RŽD Internacional Sergej Pavlov, predviđena je rekonstrukcija tri deonice transevropskog železničkog Koridora 10. To su pravci Mala Krsna – Velika Plana, Sopot Kosmajski – Kovačevac i Ruma – Golubinci, na severnom kraku Koridora 10, ukupne dužine 65,7 kilometara. Na deonici Ruma – Golubinci vozovi danas saobraćaju brzinom od 30 kilometara na sat, dok se na druge dve pruge kreću između 30 i 50 kilometara na sat. Nakon završenih građevinskih i elektrotehničkih radova, projektovana brzina vozova će biti između 100 i 120 kilometara na sat.

Prema projektnoj dokumentaciji, za remont pruge Golubinci – Ruma potrebno je 205 dana, Sopot Kosmajski – Kovačevac 128 dana, dok će za deo do Plane biti potrebno 220 dana. Međutim, zahvaljujući savremenim ruskim građevinskim mašinama (103 ih je već stiglo u železničku stanicu Ruma u periodu od maja do septembra ove godine) i novim tehnologijama, izvođači obećavaju da će radovi će na prve dve deonice biti završeni za po 90 dana, dok će za remont pruge do Velike Plane biti potrebno 120 dana rada.

Inače, Železnice Srbije su već obezbedile sav potreban građevinski materijal u vrednosti od 18,7 miliona dolara, zahvaljujući kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj, a sve što je nabavljeno već je raspoređeno duž pruga koje će biti remontovane.

U drugom paketu takođe iz „portfelja“ ruskog kredita, direktor Direkcije za prevoz Železnica Srbije Negosav Teofilović i generalni direktor RŽD Internacional Sergej Pavlov potpisali su ugovor o isporuci 27 novih dizel-motornih vozova za potrebe srpskih železnica. Vrednost tog ugovora je 100 miliona dolara, a srpske železnice uz kompozicije proizvedene u ruskoj kompaniji „Metrovagonmaš“ dobijaju i rezervne delove u vrednosti od oko 2,6 miliona dolara.

Inače, u Srbiji u proteklih godinu i po dana već saobraća 12 novih dizel- motornih vozova ruskog proizvođača „Metrovagonmaša“, koje su Železnice Srbije kupile nakon međunarodnog tendera zahvaljujući kreditu međunarodne železničke banke Eurofime. Na svim relacijama na kojima su ovi novi dizel- motorni vozovi bili uključeni u saobraćaj (Novi Sad – Sombor – Subotica, Niš – Merdare, Ruma – Šabac, Kraljevo – Čačak – Požega, Subotica – Kanjiža (Horgoš), Kraljevo – Kosovska Mitrovica Sever i Kruševac – Stalać – Jagodina) broj putnika u unutrašnjem saobraćaju bio je povećan između 25 i 50 odsto, a na pojedinim relacijama lokalni prevoz je obnovljen nakon što godinama unazad vozovi nisu saobraćali (između Niša i Merdara godinu i po dana, između Kruševca i Stalaća osam godina, između Kraljeva i Kosovske Mitrovice Sever pet i po godina).

U Železnicama kažu da će za par godina srpskim prugama saobraćati ukupno 39 novih dizel-motornih vozova ruske proizvodnje, koji će značajno unaprediti kvalitet putovanja i usluge u putničkom saobraćaju na neelektrificiranim prugama širom Srbije. Prva dva nova dizel-motorna voza iz ruskog kredita očekuju se za godinu dana, nakon čega će svakog meseca stizati još po dva voza.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari