Zorana Mihajlović, ministarka saobraćaja, infrastrukture i građevine tokom skupštinske rasprave o 81 amandmanu na Zakon o prevozu tereta i putnika u drumskom saobraćaju navela je da ovim zakonima uvodi red u ovoj oblasti i da je cilj da se prevoznicima omogući da rade.

Ponovila je da su u izradi predloga zakona učestvovali i predstavnici udruženja transportnih preduzeća. Inače, osim o predloženim zakonima, poslanici su juče debatovali i o „zatrpanoj“ bazilici kod Bele Palanke, posečenom hrastu, cepanicama, a bilo je i nadmetanja ko najviše može da se pohvali brojem prihvaćenih amandmana.

„Izdavanje dozvola uređeno je uredbom i jasno je definisano kako se dolazi do dozvola, pre svega kako se dobijaju kritične dozvole. U avgustu prošle godine ni jedna dozvola nije mogla da se dobije, jer uredba nije bila na najbolji način definisana i njom nisu bila najbolje zaštićena transportna preduzeća i zato smo je prošle godine redefinisali. Tako smo došli u situaciju da nam je vraćeno više od 60.000 neiskorišćenih dozvola“, istakla je Mihajlovićeva, dodajući da su uvedena jasna pravila i kriterijumi, tako da su transportna preduzeća dobro zaštićena i da država ima koristi od transporta.

Ponovila je da će novi zakoni u toj oblasti omogućiti još bolju konkurenciju i efikasniji rad transportnih preduzeća, zaštitu putnika i doprineti smanjenju sive ekonomije, zbog koje Srbija godišnje gubi više od 100 miliona evra u drumskom prevozu, dok je godišnji prihod 150 miliona evra. Ministarka je navela da novi zakon predviđa da se najmanje jednom u pet godina kontroliše ispunjenost uslova za izdavanje licenci, ali da to ne znači da te kontrole neće biti češće, kao i da će biti vođen registar izdatih i oduzetih licenci.

Gordana Čomić, poslanica DS, predložila je da se licenca za prevoz izdaje sa rokom važenja do 10 godina uz redovne kontrole na svake dve godine, a poslanik SDS Blagoje Bradić naveo je da bi za izdavanje licence, pored uslova finansijske sposobnosti trebalo tražiti i operativnu sposobnost.

Tokom rasprave ministarka Mihajlović prihvatila je i 15 od osamnaest podnetih amandmana Nove stranke, ali to poslanicima Nove nije smetalo da zatraže od ministarke Mihajlović da „crno na belo“ dokaže da ranohrišćanska bazilika kod Bele Palanke nije zatrpana. Mihajlovićeva je ponovila da je bazilika konzervirana po svim standardima i fazama i da su dokazi za to dostupni javnosti.

Lider Nove stranke rekao je da fotografije kojima Mihajlovićeva dokazuje da je bazilika konzervirana ne dokazuju ništa i da se konzervacija obavlja tako što se u zidovima pukotine i oštećenja saniraju i taj posao traje nekoliko meseci.

„Niški zavod je predložio tri rešenja – nadvožnjak iznad bazilike što nije skupo rešenje, druga varijanta da se pomeri malo trasa autoputa što je takođe, kaže, bilo moguće, i treće rešenje bilo je da se cela bazilika izmesti u Crnu Reku, što je najskuplja varijanta za koju je potrebno 250.000 evra“, rekao je Živković, pozivajući poslanike da odgledaju film o tome „šta je sve tamo nakaradno urađeno“.

On je objasnio da je film uznemirujući, jer tamo ima scena koje su nepristojne u normalnom životu, a kamoli ako se dešavaju oko bazilike.

Mihajlovićeva je priznala da je to što se vidi na filmu Nove i to što su radila određena fizička lica, stvar kulture i da je sramotno.

„Ali, ne može se staviti u kontekst toga da država nije uradila ono što je po zakonu mogla, što je bilo celishodno, najefikasnije i jedino moguće. To su dve različite stvari“, rekla je Mihajlovićeva navodeći da će poslanicima Nove stranke dostaviti „papire“ nakon sednice.

Poslanici Nove zamerili su ministarki i seču hrasta na trasi autoputa, a ministarka Mihajlović je navela da su problemi hrasta i bazilike rešeni nakon dve godine nerešavanja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari