Brzinom od 300 kilometara na čas premijeri zemalja Centralne i Istočne Evrope preselili su se juče iz Sudžoa u Peking, a kako je domaćin Li Kećijang odlučio da dvadesetak minuta vožnje brzim vozom provede u društvu Aleksandra Vučića, dvojica premijera imali su priliku da porazgovaraju i pre zvaničnog dela i to baš o završetku radova na pruzi Beograd-Budimpešta. Kećijang i Vučić su se, drugog dana posete srpske delegacije Kini, složili oko toga da radovi na ovoj pruzi budu gotovi u roku od dve godine, jer bi to, kako je saopštila vladina Kancelarija za odnose sa medijima, predstavljalo najbolji dokaz srpske i kineske efikasnosti, ozbiljnosti i odgovornosti.

Vučić, koji zajedno sa ostalima premijerima učestvuje na Četvrtom samitu Kine i 16 zemalja iz centralno-istočne Evrope, drugog dana posete Kini razgovarao je sa predstavnicima najvećih kineskih kompanija o različitim projektima i investicijama, pruzi, ali i Železari u Smederevu, izgradnji Koridora 11, kao i o projektima pretvaranja otpada u električnu i toplotnu energiju.

– Napravljen je prvi put srednjoročni plan za saradnju sa Kinom u narednih pet godina, koji će našoj zemlji doneti dobre rezultate, rekao je juče Vučić. On je istakao da je Srbija među prvim zemljama koja se kandidovala da bude korisnik kreditne linije od deset milijardi dolara za unapređenje saradnje Kine sa zemljama Centralne i Istočne Evrope i vodeća zemlja u tom delu Evrope u realizaciji infrastrukturnih projekata sa Kinom. Vučić je podsetio da projekti Srbije i Kine u izgradnji energetske i saobraćajne infrastrukture vrede više od 1,5 milijardi dolara.

Vučić je posetu Kini počeo obilaskom Industrijskog parka i fabrike autobusa Hajger i tom prilikom najavio da će u narednih šest meseci biti urađena studija izvodljivosti za izgradnju industrijskog parka u Beogradu, po ugledu na kineski. Premijer je rekao da je Industrijski park u Sudžou najuspešniji u Kini, da ima bruto domaći proizvod pet puta veći od Srbije i da naša zemlja može da preuzme taj način organizacije.

Premijer je rekao i da predstavnici Ikarbusa već razgovaraju o mogućoj saradnji sa Hajgerom, istakavši kako veruje da će Srbija u novom industrijskom parku, zajedno sa Simensom, moći da isporučuje takve električne autobuse na domaća, ali i strana tržišta. „Gledaćemo da prepišemo sve ono dobro što smo videli u Kini“, rekao je Vučić.

On je juče razgovarao i sa predstavnicima CRBC o izgradnji delova puta na Koridoru 11, deonice Surčin-Obrenovac od 17,8 kilometara, koja bi, zbog izgradnje novog mosta na Savi, koštala 209 miliona evra, kao i deonice Preljine-Požega u iznosu 350 miliona evra. Govoreći o Železari Smederevo, Vučić je rekao da je kineska kompanija, koja je drugi najveći proizvođač u industriji čelika u vreme kad cena tog metala opada, zainteresovana za Železaru i da bi to bilo spasonosno rešenje. On je rekao da će biti potpisan prvi akt koji je od suštinskog značaja za preuzimanje Železare.

– Naš osnovni uslov u svim razgovorima jeste da ostane 5.000 ljudi na poslu, da zaštitimo Smederevo i radnike – istakao je Vučić.

Posetu Kini Vučić završava danas, a na rasporedu su osim pomenutih bili i odvojeni susreti sa predsednikom Kine Si Đinpingom i premijerom Li Kećijangom.

I haubice na dnevnom redu

Premijer Srbije razgovarao je juče i sa predstavnicima Poli grupe o projektima pretvaranja otpada u električnu i toplotnu energiju, ali i zainteresovanima za našu namensku industriju, pre svega, za otkup srpske tehnologije, kao što je haubica „nora“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari