Kako je najavio predsednik Regionalne privredne komore Tibor Šebek, nadležnim institucijama uskoro će biti upućena inicijativa za otvaranje još jednog putnog graničnog prelaza, kao i rekonstrukciju železničke mreže na teritoriji Severnobanatskog regiona.
Kao najpovoljnija lokacija za novi drumski granični prelaz se pominje Nakovo, a Šebek je naveo primer Nove Crnje kao drumskog prelaza, koji ni u kom slučaju ne odgovara svrsi, jer nema drumskih vaga i ostale prateće infrastrukture.

Kako je najavio predsednik Regionalne privredne komore Tibor Šebek, nadležnim institucijama uskoro će biti upućena inicijativa za otvaranje još jednog putnog graničnog prelaza, kao i rekonstrukciju železničke mreže na teritoriji Severnobanatskog regiona.
Kao najpovoljnija lokacija za novi drumski granični prelaz se pominje Nakovo, a Šebek je naveo primer Nove Crnje kao drumskog prelaza, koji ni u kom slučaju ne odgovara svrsi, jer nema drumskih vaga i ostale prateće infrastrukture. Na ovom prelazu ne rade republički inspektori, pa se fito-sanitetski pregledi robe obavljaju u Vršcu. Zbog toga se 70 kilometara razdaljine regionalnih centara do Temišvara, pretvara u put dužine 460 kilometara, koliko treba preći do Vršca i natrag.
Takođe, privrednici traže i mogućnosti za rekonstrukciju pruge Kikinda-Zrenjanin-Beograd, za šta je najviše zainteresovan MSK, jer kako su istakli predstavnici ove firme, samo zbog neodgovarajuće pružne infrastrukture, kikindska firma gubi dvesta hiljada evra prihoda, zbog nedovoljnog osovinskog pritiska na prugama regiona.
– Kikindski izvoznik broj jedan, koji ostvaruje 70 miliona evra prihoda godišnje, mora da ekspeduje cisterne za Crnu Goru i luku Bar, preko pravca Novo Miloševo-Subotica i dalje. To iziskuje dodatne troškove jer železnica dodatno naplaćuje ovakvu vrstu prevoza robe – napominje Šebek.
Osovinski pritisak na relaciji Kikinda-Zrenjanin je od 16-20 tona, a MSK ima transportne potrebe za prugom koja trpi osovinski pritisak od 20-22 tone.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari