Velaro, voz velike brzine iz Siemensa nastavlja niz uspeha. Prvih pet od naručenih 60 vozova velike brzine saobraćaće u Kini u avgustu, u vreme Olimpijskih igara. Do kraja godine ruski Velaro stići će na šine u Rusiji iz fabrike kompanije Siemens u nemačkom gradu Krefeldu. „Kao i nedavno u Španiji, ova kompozicija visoke tehnologije iz Siemensove grupe Mobility Division privući će pažnju korisnika železnice u ovim zemljama“, izjavio je Edzar Lübben, odgovoran za kompozicije velike brzine u Siemens Mobility, na UIC kongresu o velikim brzinama u Amsterdamu.

Velaro, voz velike brzine iz Siemensa nastavlja niz uspeha. Prvih pet od naručenih 60 vozova velike brzine saobraćaće u Kini u avgustu, u vreme Olimpijskih igara. Do kraja godine ruski Velaro stići će na šine u Rusiji iz fabrike kompanije Siemens u nemačkom gradu Krefeldu. „Kao i nedavno u Španiji, ova kompozicija visoke tehnologije iz Siemensove grupe Mobility Division privući će pažnju korisnika železnice u ovim zemljama“, izjavio je Edzar Lübben, odgovoran za kompozicije velike brzine u Siemens Mobility, na UIC kongresu o velikim brzinama u Amsterdamu.
Linija Barselona-Madrid, predstavljena u februaru, garancija je da će Španija do 2010. godine imati najprestižniji železnički sistem u Evropi. Kompozicija Siemens Velaro E, koja u Španiji nosi oznaku AVE S 103, pređe put od 621 kilometra između Madrida i Barselone za samo dva i po sata, a vozovi na ovoj relaciji polaze svakog sata. Nova era u saobraćaju između dva najveća španska grada počela je isporukom 26 ovakvih kompozicija koje su proizvedene u Nemačkoj i Španiji, a razvijene na osnovu modela koji koriste Nemačke železnice – ICE 3. Pre uvođenja novih kompozicija u saobraćaj, vozovi su na ovoj relaciji putovali više od šest sati, dok let aviona traje 70 minuta, na šta treba dodati i vreme koje je potrebno za dolazak i odlazak sa aerodroma i bezbednosne procedure.
Bezbednost putnika na novoj liniji garantovana je postavljanjem 144 stanice kontrolnog sistema Siemens Trainguard, sistema ETCS, kao i uređaja drugih proizvođača. Ne treba zaboraviti ni podatak da je upravo Velaro E u septembru 2006. postavio novi svetski rekord u brzini serijskih vozova od 404 km/h.
Postoji mogućnost da će Siemens postići još jedan rekord i to upravo u Kini, nadgradnjom i proširenjem tamošnjeg sistema brzih železnica. Prva Velaro kompozicija stigla je u kinesku luku Tjanjin krajem januara – manje od dve godine nakon potpisivanja ugovora. Partner Siemensa u ovom poslu, kineski Tangshan trenutno radi na uvođenju ovih kompozicija u saobraćaj. I druga od tri kompozicije proizvedene u Nemačkoj na putu je prema Kini i očekuje se da će stići krajem marta. „Kada smo započeli ovaj projekat, imali smo vrlo malo vremena da sve završimo, ali sada očekujemo da će posao biti gotov i pre roka“, kaže Ernst Reuss, menadžer projekta Velaro u Kini.
Početkom aprila u upotrebu će ući i prva od 57 kompozicija koje će biti proizvedene u kineskoj partnerskoj fabrici Tangshan Locomotive & Rolling Stock Works. Pet kineskih kompozicija CRH 3, baziranih na platformi Siemens Velara obezbediće brz prevoz za posetioce Olimpijskih igara koje će u Kini biti održane u avgustu.
Izrada osam Velaro kompozicija za Rusiju takođe se odvija prema planu. Kola prve kompozicije trenutno se izrađuju u fabrici u Krefeldu, dok je ostatak kola u fazi pripreme za sklapanje. Prve Velaro RUS kompozicije biće pre kraja godine završene u Krefeldu i poslate u Sankt Petersburg.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari