Nesvakidašnje za opersku scenu, 8. marta u lisabonskom Teatru Trinidad premijerno je izvedena adaptacija opere „Orfej i Euridika“ Kristofa Vilibalda Gluka za decu. U skraćenom trajanju, na libreto Žoze Luiša Peišota, opštepoznati mit o tragičnoj ljubavi Orfeja i Euridike našao je svoj operski put do najmlađe generacije slušalaca.

Nesvakidašnje za opersku scenu, 8. marta u lisabonskom Teatru Trinidad premijerno je izvedena adaptacija opere „Orfej i Euridika“ Kristofa Vilibalda Gluka za decu. U skraćenom trajanju, na libreto Žoze Luiša Peišota, opštepoznati mit o tragičnoj ljubavi Orfeja i Euridike našao je svoj operski put do najmlađe generacije slušalaca.
Rediteljska postavka opere (reditelj Migel Moreira) teži dekonstruisanju klasično postavljene operske predstave u sceni-kutiji u kojoj postoji jasna granica između prostora scene i gledališta. Akteri se u ovoj verziji mita o Orfeju i Euridici kreću na sceni, ispred scene i u prostoru publike. Figura dirigenta (Feliš Lozano) višetruko je preispitana – svojom pojavom on gotovo histerično ironijski ukazuje na stereotipe romantizovanog ponašanja dirigenata na sceni. Ansambl (Luiš Pašeko Kunja, Ane Viktorino d’Almeida, Danijela Brito, Žoana Baguljo, Ineš Andrade i Rita Malao), odeven van kanona orkestarskih muzičara, poput benda stoji u prvim redovima publike. A Orfej (Juliana Mauger) i efektna u srebrno obojena Euriika (Nataša Šibalić), kao većinom nepomične figure, u upadljivim kostimima (kostimi Dina Alveša i šminka Žorža Bragade), kao označitelji svojih uloga rotiraju na osvetljenim postoljima poput lutaka. Kolorature koje virtuozno izvode Nataša Šibalić i Juliana Mauger, uz Amora (Sabri Lukaš) i nimfe (Vanja Važ, Feliš Lozano) postaju tako znak opere, izolovan od uobičajenih protokola operskog sveta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari