Novi pedagoški i marketinški u set ilustracija Dobrosava Boba Živkovića za promociju Cineplexa (Sinepleksa) mnogima je privukao pažnju. Možda podsvesno i aktivistima koji su započeli kampanju osvajanja bioskopa, Zapravo ne. Oni su sve to ranije pripremali i ukazali na razliku između vrsta bioskopa.

Danas izgleda kapital po sebi kao i kritika istog može biti roba. Bilo kako bilo, Živkovićeve inteligentne, dobronamerne i edukativne ilustracije vazda primećene i pamtljive najčešće maloj, ali i „velikoj deci“ u najboljem smislu te reči, mogli bi možda doprineti povratku publike u bioskope. Budućih generacija. Naime, maestralne Živkovićeve ilustracije upakovane s tekstom – „Da nema Sinapleksa King Kong bi bio samo majmun, Titanik bi bio samo katastrofa, 007 bi bio samo pozivni za Kazahstan, a Spajdermen samo lik u helankama”, podsticajne kako za oko tako i“mentalnorazgibavanje”. Tim se valjda ispunjava jedan od marketinških ciljeva- da se o reklam ipriča, razgovara i diskutuje.

  • Budući da ste svojim ilustracijama promovisali mnogea utore knjiga, ideje…, verujete li da će vaš rad kojim se reklamira Sinapleks vratiti publiku u bioskope?

– Bioskop nije jedina ni najveća zabava u gradu kao pre 50 godina. Sinepleks ima mnogo teži zadatak – da pobedi u trci za našu pažnju svako veče. Ako je film dosadan, glup, besmislen, ako je pravljen za režisera i njegovu babu, džaba nam crteži i plakati. Ali postoje filmovi veći od svega što se dešava te noći u gradu, postoje filmovi veći od života. Crteži podsećaju da je šteta velike filmove gledati na malim ekranima.

  • Kako komentarišete nedavnu okupaciju bioskopa koju su organizovali filmski radnici?

– To nije pitanje za ljubitelja bioskopa. Ja mislim da bi čokoladne bananice trebalo da budu džabe (siguran sam u to), ali nisam otišao da zauzmem fabriku. Sistem je odvratan, na stotinu mesta pukao, na stotinu ne funkcioniše, tamo gde radi – radi pogrešno ili radi zlo. Ja ne živim u boljoj zemlji od kada je izbila revolucija u tom bioskopu. Da je očišćen, popravljen, promenjen i sređen sistem koji je doveo do propasti kulture (i svega ostalog), mnogo bih se više radovao.

  • Rekli ste da vam je teško da izdvojite omiljeni filmski komentar u vezi sa promocijom Sinepleksa, ali da vas je rad na Agentu 007 baš uveselio. Zanimljiv je „Da nije Sinapleksa, Titanik bi bio samo katastrofa”. Da li biste našim čitaocima opisali kako je nastao taj rad?

– Scena sa Titanika je primer (naravno neopravdane) sumnje Sinepleksa u moje kreativne sposobnosti i moje emocije. Tekst je bio gotov, ali su bili ubeđeni da sam iole normalan i da neću moći da se glupiram sa tom temom. Naravno (majka mi je svedok) ne postoji situacija u kojoj ja ne mogu da kažem (ili nacrtam) nešto blesavo i neprimereno.

  • Slažete li se s komentarom u Žižekovom filmu da se scena u kojoj Vinslet „otkačinje” Kaprija sa spasonosnog „splava” i „gura” ga u okean može čitati i kao klasna borba?

– Valjda, ako je onda bilo klasnih borbi, danas mi to nije interesantno. Tonemo dostojanstveno, prestali smo da se koprcamo i sve manje nas pokušava da se uvali nekom političaru ili tajkunu u kola. To je bila borba između polova u kojoj Ja uvek moram da cimam fotelju kroz kuću, u kojoj Ja moram da nosim kese sa pijace i u kojoj Ja moram da se bijem ako nam neko dobacuje. Muška neravnopravnost.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari