Milena Dravić: Sa Batom sam snimila seriju "Radovan III" koja nikada nije prikazana 1

Bata je i mom Draganu bio uzor. Dok je Bata igrao u Beogradskom dramskom pozorištu, Dragan je kao klinac sa svojim društvom sa Crvenog krsta išao da ga gleda – kaže između ostalog Milena Dravić za Danas povodom smrti Bate Živojinovića. Prema njenom mišljenju, mnogi filmovi ne bi mogli da se snime da nije bilo Bate, njegovog ogromnog talenta, snage i volje da gura ekipu napred.

P { margin-bottom: 0.21cm; } – Zato su reditelji tražili s njim da sarađuju jer su znali da film u koji ulaze zajedno sa Batom mora da se završi kako treba – ističe naša sagovornica i dodaje kako je Bata Živojinović bio i sjajan partner.

– Mislim da je naša zajednička scena u „Sutjesci“ jedna od neponovljivih. Zajedno smo radili i ogromnu televizijsku seriju „Radovan III“ po tekstu Dušana Kovačevića koja nikada nije prikazana. U Ateljeu se paralelno igrala ta predstava sa Zoranom Radmilovićem, međutim, televizija je donela odluku da glumačka podela u seriji bude potpuno drugačija. Tako je Bata dobio ulogu Radovana, ja sam igrala Katicu, Dragan Jelenčeta, Olivera Marković Rumenku, Rade Marković dedu … Ta serija je snimljena a onda je zauvek nestala. Ne znam zašto ali nikada nije imala šansu da se vidi – ispričala je Milena Dravić za Danas.

– Pamtiću Batu po tome što je bio jedan od najvećih glumaca koje smo imali – kaže Rade Šerbedžija za naš list. – U svakoj ulozi je bio as, a dve njegove role su apsolutno antologijske – njegova uloga u „Brezi“ i u „Skupljačima perja“. Te dve uloge su vrhunac glumačke igre u našoj kinematografiji. Bata i ja smo se družili i sarađivali. Doduše, nismo u mnogo filmova igrali zajedno. Poslednji film na kojem smo radili je bio „Život je lep“. Bata je uvek bio fantastičan partner, izvanredan i pouzdan kolega, uvijek se brinuo za sve i pomogao mladima – ispričao je Rade Šerbedžija.

– Danas odajem počast filmskom vitezu, ili vitezu iz filmova – istakao je Lazar Ristovski i dodao – Jednoga dana je u moje selo stigao film „Vlak bez voznog reda“. Bio je izbačen iz autobusa u pokretu, u drvenoj kutiji čiji su točkovi bili okovani gvožđem. U toj kutiji je bio i Bata. Preživeo je taj pad na ulici popločanoj ciglama. Posle filma smo ga prozvali „Mladićem“. Šta je to Mladić? To je onaj koji je najbolji u filmu. Koji je junak. Glavna uloga. Nepobediv i pravdoljubiv. Danas bi klinci rekli „car“. Legenda. Dakle današnji „car“ se nekada u filmu zvao Mladić. Nije bilo bitno koliko Mladić ima godina, koje je boje ili nacionalnosti, iz koje zemlje dolazi, ali je morao biti borac za pravdu. Vitez.

On je bio naš i: Žan Pol Belmondo i Gari Kuper, DŽon Vejn, Robert Mičam, Žan Gaben. Ja ga stavljam u red tih veličina. To što nam je zemlja mala, najmanje su krivi naši veliki glumci. Večiti Mladić Bata je i večiti profesionalac. Pomaže svima: glumcima, mladom reditelju, organizaciji. Trpi sve. U mom rediteljskom debiju „Belo odelo“ igrao je jednu od glavnih uloga. To govori o tome koliko sam ga cenio kao glumca. Pamtiću ga kao večitog mladića“, zaključio je Lazar Ristovski.

Vanja Bulić kaže da je u stvaralačkom smislu vezan za Batu.

– Moji su blizanci igrali u „Razvodu na određeno vreme“ kad su imali 15 meseci. Bata im je tamo bio tata. Bio je Gvozden u filmu „Lepa sela lepo gore“, u kojem sam koscenarista. U seriji „Košarkaši“ moj sin Dušan Bulić je pisao scenario zajedno sa Vukom Ršumovićem i mislio na Batu Živojinovića kada je stvarao lik čika Pere čuvara, koga je Bata posle i tumačio. Takođe, u seriji „Drugo stanje“, koja je priča o mojoj porodici, Bata igra mog oca. Tako smo vezani. Prvo je bio otac mojoj deci, posle meni a nedavno smo radili i promotivni spot za kinesko tržište. Kad sam pre dva meseca bio kod njega, prvo što me je pitao bilo je kako su mi sinovi – ispričao je Vanja Bulić za Danas.

Reditelj Andrej Aćin prisetio se za Danas kako ga je Živojinović tokom snimanja dokumentarnog filma „Valter“ na Kubi naterao da mu kupi cigarete, iako mu je pušenje bilo strogo zabranjeno.

– Tog dana smo se vozili po Havani, uspeo je da me nagovori da mu kupim cigare iako mu je bilo zabranjeno da puši, smejao se sve dok nismo došli do dela u kojem sam ga pitao šta ga još uvek drži da grabi dalje. Sedeli smo dugo u tišini nakon njegove priče i gledali se. Obojica smo znali da je to bio njegov filmski testament ali nijedan to nije hteo glasno da izgovori.

„Šta ovo bi, Bato?“ najzad sam smogao hrabrosti da prekinem taj trenutak.

„Ne znam ni ja. Izgleda da smo se mi već oprostili…“, rekao je dok mu se osmeh vraćao na lice.

„Pa ne može tako! Nismo se tako dogovorili! Nije po scenariju!“

„Ma jebeš scenario!“

Samo me je zagrlio i tako smo se smejali životu, mitovima, sebi… Bio je to veliki dan. Zbogom, Bato. Mirno plovi u legendu. Nećeš biti zaboravljen – kaže Aćin.

Komemoracija povodom smrti Velimira Bate Živojinovića biće održana danas u 15.30 u Velikoj sali Doma sindikata, saopštila je Socijalistička parija Srbije. Sahrana velikog glumca zakazana je za sutra u 13 sati u Aleji velikana na Novom groblju, a istog dana u 11 sati o legendi jugoslovenske kinematografije govoriće se i u Skupštini grada Beograda.

Comedy fest od 25. do 29. maja u pet gradova i devet bioskopa

Comedy fest, prvi Međunarodni festival filmske komedije, počinje danas projekcijom filma „Tri muškarca i onaj četvrti“ u kojem glavnu ulogu tumači holivudski glumac Parker Young, ujedno i specijalni gost festivala.

Prvi Comedy fest trajaće pet dana, od 25. do 29. maja i dešavaće se u pet gradova i devet bioskopa. Ukupno 50 filmova biće prikazano kroz premijerni i reprizni program, ali i kroz posebno osmišljene selekcije – crne komedije, fudbalske komedije, italijanske seksi komedije, komedije iz regiona, krimi komedije, studentske i kratke komedije, te selekciju romantičnih komedija.

Ove godine devet bioskopa biće domaćini filmovima koji će nas nasmejati. Među njima su Cineplexx u Ušće Shopping Centru, Kragujevcu i Podgorici; zatim Roda, Tuckwood, Kinoteka, Art bioskop Kolarac, Arena u Novom Sadu i Cadmus u Budvi.