Ako smo sačinjeni od materijalnog i nematerijalnog, rekli bismo da je telo ono prvo, a um, emocije i slično u pomenutoj gruboj podeli, ono drugo. U daljem nizu veza, telo je naš pasoš, svidelo nam se to ili ne, a obrazovanje, inteligencija, saosećajnost i tako dalje članska karta neke regionalne biblioteke. Ponovo, svidelo nam se ili ne. Dakle, sa adekvatnim telom prolazimo sve granične patrole, a s razvijenim kognitivnim kapacitetom možemo da čitamo svetske bestselere i ofucane knjige iz poznavanja prirode i društva. Amin!

I nisam sigurna da je to teror vremena, da je na imaginarnoj vertikali u dobu bez teretana i lopte za pilates drugačija bila distribucija vrednosti. Istorija umetnosti to bez greške potvrđuje. Ni Rodenov Mislilac, iako se prepustio dubokoj kontemplaciji uveravajući nas da je više od fantastičnog tela, nije izuzetak iz mora besprekornih figura u ulju ili kamenu. Ni Mefisto Antakoljskog, pred čijim vitkim udovima zaboravimo sve grešne aktivnosti kojima se bavio.

Da zaključim, s lepim telom možete u knjige o umetnosti, na Jutjub, u video-igrice. I na bilborde i na ambalažu za donje rublje. Čak sve ovo zajedno plus visok honorar ako ste Dejvid Bekam.

Već par godina Bekam ima svoju kolekciju donjeg rublja za H&M. Ove godine promocija nove kolekcije zakazana je za 5. mart. Dotad na raspolaganju su nam stare Jutjub prezentacije Bekamovog izbora bokserica i majica. U tim kratkim filmovima on se šeta, pliva, trči, skače… izvodi sve parkur vratolomije, ali u suštini ne reklamira H&M brend, već svoje besprekorno telo, obogaćeno dekorativnim nanosima. Niko od reditelja koji su angažovani za spot ne ostavlja ga u kompletnom vešu. Poslednji (2014) ga skida nemilice i u fazama. On na kraju ostaje go. Što je vrlo ljupko, ali, rekla bih, ne ide u prilog H&M-u, jer on trčeći okolo (sa čudno nemaštovitim razlozima) svlači i cepa sve sa sebe pa time otkriva tetovaže, genitalnu regiju i izuzetno urađen gluteus, međutim, jasno pokazuje da je pamuk od koga su šivene bokserice natruo.

Ipak, donje rublje sa njegovom slikom na pakovanju ide ko alva. On se šeta po promocijama, potpisuje kutije bokserica, slika se sa obožavateljima i ne mari što reklama ne šalje baš jasnu poruku o kvalitetu. A ne mare ni ovi iz H&M-a. Metonimija radi svoje: ma koliko se brzo cepale, Bekamove bokserice daće nam iluziju kontakta sa modnom i sportskom ikonom. Njegovo lepo telo biće naše za nešto preko hiljadu dinara po paru pamučnih gaća.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari