Iako i ovoga leta Veneciju pohodi mnoštvo turista kojima ne pada na pamet da upravo traje 55. Venecijanski bijenale, njihovu pažnju privlači skulptura Marka Kvina po imenu Dah, izložena na obližnjem ostrvcetu San Đorđo Mađore, zahvaljujući Fondaciji, čiji je osnivač mecena i kolekcionar umetničkih dela Vitorio Ćini. Ogromna skulptura na naduvavanje, nage i trudne žene sa hendikepom, zapravo je replika jednog od najčuvenijih Kvinovih radova „Trudna Alison Laper“.


Britanac Mark Kvin pripada grupi najznačajnijih savremenih vizuelnih umetnika. Bavi se pitanjima telesnog, lepog, pitanjima invaliditeta, estetske hirurgije, uticajem nauke na umetnost, manipulacijom DNK i nadasve ljudskim odnosom prema navedenim fenomenima. Kvin na svojim crtežima, fotografijama, slikama, skulpturama i instalacijama kombinuje tradicionalna i moderna izražajna sredstva, veoma često stvarajući oksimoronske spojeve, kako u tehničkom, tako i u sadržinskom smislu.

Epitet umetnika koji neguje estetiku ružnog Kvin je stekao baveći se ljudima sa margine društva: porno glumcima, transeksualcima i sl. Pažnju javnosti stekao je 1991. godine skulpturom sopstvene glave, Self, koju je izradio od 4,5 litara sopstvene zamrznute krvi. Petnaest godina kasnije Kvin je, koristeći placentu i pupčanu vrpcu kao umetnički materijal, stvorio skulpturu glave svog sina. Sem po mermernoj skulpturi gigantskih dimenzija Trudna Alison Laper iz 2005. godine, prikazu trudne umetnice, rođene bez ruku i sa izuzetno kratkim i slabim nogama, koja je osamnaest meseci bila izložena na Trafalgar skveru, Kvin je pažnju javnosti privukao i zahvaljujući ciklusu skulptura koje predstavljaju manekenku Kejt Mos u različitim, komplikovanim položajima za jogu. Izložba Marka Kvina u okviru Fondacije Ćini na ostrvu San Đorđo Mađore trajaće do 29. septembra 2013. godine. Ona obuhvata 50 dela, od kojih petnaestak do sada nisu izlagana. Pored jedanaest metara visoke skulpture Dah iz 2012. godine, replike Trudne Alison Laper, koja je bila izložena i u Londonu na ceremoniji otvaranja Paraolimpijskih igara, pažnju medija privuklo je i ulje na platnu koje prikazuje trudnu i nagu manekenku Laru Ston, koja pozira na hrpi sirovog, crvenog mesa. Na sve komentare umetnik odgovara da je samo želeo da istraži odnos između tela i fizičkog i kulturološkog prostora koji nas okružuje i da se bavi životom u svetu koji je u isto vreme i realan i virtuelan.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari