– Za kvar na vladinom avionu falkon, kojim je predsednik Srbije Tomislav Nikolić krenuo u posetu papi Franji, savetnik predsednika Republike Oliver Antić u razgovoru za Danas optužuje isključivo potpredsednicu Vlade Srbije i ministarku za građevinu, saobraćaj i infrastrukturu Zoranu Mihajlović. On za naš list tvrdi i da pratioci predsednika koji su bili u avionu u trenutku kvara nisu ugrozili reputaciju institucije predsednika Republike prepričavanjem svojih utisaka, koji su u najvećem delu javnosti ocenjeni kao preterani i suvišni, i istakao da je predsedniku Nikoliću bio ugrožen život, za šta odgovornost snosi Zorana Mihajlović.

U avionu falkon kojim je predsednik Nikolić putovao slučajno je aktiviran prekidač za slučaj nužde nakon što je prosuta kafa po kontrolnoj tabli, a pri poniranju se ugasio i motor broj 3, koji je ponovo upaljen posle nekoliko minuta“, navodi se u dokumentaciji koju je objavilo Ministarstvo saobraćaja i infrastrukture.

– Nesumnjivo da je došlo do kvara motora, sve je to utvrđeno sada, da je avion izgubio visinu, i tako redom… Uzročna veza između kafe i prestanka rada motora je potpuno izmišljena i nema nikakve veze. Isticati neku kafu, a prestao je da radi motor, to je neozbiljno.



 

Ipak, ta veza postoji i konstatovana je u izveštaju.

– Bitan je prestanak rada motora, dakle, motor je prestao da radi. To znači da ne postoji ozbiljno održavanje rada takvog motora, i to je pitanje – da li je to sve u skladu sa propisima. Postoje strogi propisi koji uređuju način održavanja i kontrole letelica. Mi imamo kontrolu američke federalne agencije za kontrolu saobraćaja… Znači, ona je izvršila kontrolu svih avioprevoznika u Srbiji zato što treba da se njima leti u Ameriku, to su preduslovi, uslovi da bismo dobili dozvolu da letimo u Ameriku. Utvrđeno je da naš Direktorat za civilno vazduhoplovstvo nema kontrolora za letelice lir džet i falkon, i oni su naložili da se to ispravi, ali to nikada nije urađeno.

Zbog čega ne verujete zvaničnim nalazima i izveštajima?

– Da nastavim… To je u nadležnosti ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović, da uvede te kontrolore… Bilo bi dobro da se ona malo pozabavi svojim poslom.

Kako komentarišete navode da ste preterali u opisima situacije u avionu, da ste taj događaj predstavili dramatičnije od onoga kako se stvarno desio?

– Kako preterano, to je tako izgledalo iznutra, mi smo svedoci, mi valjda znamo kako je to izgledalo! To je izgledalo kao da se avion ruši. Znate, kad prestane rad motora aviona, to je mislim… To što me pitate je potpuno smešno. Nego, ovo je bitno, ovo što sam rekao u vezi sa Zoranom Mihajlović, to je čista njena odgovornost.

Mislite li da je ovom celom situacijom ugrožena reputacija institucije predsednika Srbije?

– Kako mu je ugrožena reputacija kada je motor prestao da radi? Njemu je bio ugrožen život a ne reputacija. Ovo pitanje ne razumem, stvarno ne razumem. 

 Ipak, prema izveštajima i ocenama javnosti deluje da ste malo preterali sa opisima, i da ste time doveli u nezgodan položaj instituciju predsednika države.

– Predsednikov život jer bio ugrožen jer nadležno ministarstvo, ministarstvo koje vodi Zorana Mihajlović, nije poštovalo procedure i reagovalo na propuste na koje joj je bilo ukazano, a vi meni sada govorite da smo ugrozili predsednikovu reputaciju.

Nekako sve prebacujete sada na Zoranu Mihajlović, a Stanislava Pak, savetnica predsednika Nikolića za medije, izjavila je da potpredsednica Vlade vodi medijsku hajku protiv kabineta predsednika.

 Stanislava Pak je to utvrdila na činjeničnom nivou, ako to vama nije jasno, onda u redu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari