Na stazi Hungaroring naš trenutno najbolji automobilista, Dušan Borković je gotovo hazarderskim stilom vožnje stekao još veću naklonost ljubitelja velikih brzina na drumu. Sa gotovo punih tribina ispred startnog ravnog dela, pored miljenika domaćih navijača i velike äzvezdeö mađarskog sporta Norberta Mikelica, najviše simpatija pobrao je upravo Borković.

 On je ubedljivo pobedio u drugoj trci Evropskog automobilskog kupa (ETCC), takmičenju kome se vratio posle, iz više razloga (glavni ľ dobio od Honde loše vozilo), neuspele odiseje u svetskom šampionatu (WTCC). U prvoj trci Borković je bio tek peti, iako je startovao prvi nakon pobede u kvalifikacijama. Nekoliko krugova je bio u vođstvu, ali je kažnjen odlaskom u boks jer je, po proceni sudija, izbacio rivala sa staze posle preticanja. Tako je na kraju posle prvog nadmetanja najviše poena skupio Mađar Ferenc Fica (prvi u prvoj, drugi u drugoj trci), ali je Borković apsolutni favorit. Jednostavno, svaki dugi epilog bio bi prava senzacija.

Inače, Borković je na prvi pogled netipičan automobilski as. Prvo što vas iznenadi kad ga vidite jeste äkošarkaška visinaö od 207 cm. Ali, kada uđe u svoj Seat, kao nekada legendarni Brazilac Ajrton Sena u Formuli 1, ne želi nikoga da vidi ispred sebe. Pa je tako u drugoj trci (ukupno 12 krugova) startovao kao četvrti, a već je posle prvog kruga bio na vodećoj poziciji. Neki mu zameraju da je suviše eksplozivan i temperamentan, ponekad i mnogo ljut, da nema mirnoću poput Miloša Pavlovića, kome je ostao neispunjen san da bude prvi Srbin u Formuli 1.

Na Hungaroringu su bili najveći asovi svetskog automobilzma: višestruki svetski šampion Ivan Miler, aktuelni prvak sveta Hoze Marija Lopez, čuveni Sebastijan Loeb, inače uz Kineza Ma King Hua, vozače neprikosnovenog Citroena. Viđen je i spektakularni trijumf Mikelica, inače vršnjaka i bliskog prijatelja sa Borkovićem (obojica rođeni 1984.). U ovom sportu ključni faktor je novac, a tim koji najviše ulaže (Citroen), nema pravu konkurenciju. Honda, Ševrolet i Lada zasad nemaju snagu za ravnopravnu borbu, a bivši lider BMW se povukao. U celom tom äcirkusuö vijorila se i zastava Srbije, zahvaljujući Borkoviću, čiji veliki povratak daje ogromnu nadu da nove pobede tek slede.

Podrška NIS-a

Bez podrške sponzora, Dušan Brković uopšte ne bi bio u prilici da se takmiči na najvećim svetskim automobilskim trkama. Najveću podršku ima od NIS-a, zatim opštine Pančevo, gde je rođen, a već nekoliko puta je bio gost i ministra sporta Vanje Udovičića.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari