Na sednici Gradskog veća juče je doneta Strategija razvoja javnih nabavki koju je pripremila Agencija za javne nabavke i kontrolu javnih nabavki Beograda.

Posebna pažnja u ovoj strategiji usmerena je na razvoj centralizacije javnih nabavki, kao i obavljanje poslova kontrole javnih nabavki.

Ovim postupkom 138 budžetskih korisnika zajedno će naručivati 12 kategorija dobara i usluga, a to su: kancelarijski materijal, sredstva i pribor za održavanje higijene i papirna galanterija, namirnice (kolonijalna roba, mesne prerađevine i suhomesnati proizvodi, smrznuto voće i povrće, smrznuta riba), vozila, energenti, računari i računarska oprema, nameštaj, usluge čišćenja objekata, usluge fizičko-tehničkog obezbeđenja, usluge održavanja i popravke računara i računarske opreme, usluge štampanja materijala, usluge dezinsekcije, deratizacije, dezinfekcije.

– Beograd je prva lokalna samouprava u Srbiji koja počinje da sprovodi centralizovane javne nabavke. Njima će se stvoriti ambijent za efikasno i ekonomično trošenje budžetskih sredstava, a one kao deo Strategije predstavljaju i mehanizam za borbu protiv korupcije u ovoj oblasti – izjavio je gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

Novom strategijom biće podignut i nivo transparentnosti u sprovođenju javnih nabavki. Ubuduće, sve javne nabavke koje podležu centralizaciji biće objavljene na jednom portalu, odnosno na sajtu Grada Beograda.

– Na ovaj način izbegava se mogućnost prikrivanja i nameštanja posla. Takođe, centralizovanje javnih nabavki omogućiće i značajne uštede, jer će se nabavkom iste robe ili usluga „na veliko” postići i znatno ekonomičnija cena – naveo je gradonačelnik.

Usvojena Strategija podrazumeva i kontrolu planiranja, sprovođenja i realizaciju javnih nabavki. Kontrole će biti redovne.

Isti proizvodi po različitim cenama

Agencija za javne nabavke radila je analizu računovodstvenih knjiga koja je pokazala brojne nelogičnosti iz prethodnih godina. Ispostavilo se da se dešavalo da od istog dobavljača dve ustanove nabavljaju iste artikle po veoma različitim cenama, što će centralizovanim javnim nabavkama u 12 navedenih kategorija biti onemogućeno. Tako su na primer dve ustanove od istog dobavljača kupovale kancelarijski pribor, pa istu hemijsku olovku jedni plaćali 20,83, a drugi čak 125 dinara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari