Broj taksi vožnji tokom letnjeg perioda, zbog godišnjih odmora i odlaska ljudi iz grada, manji je, u proseku, za 30 odsto, kaže za Danas Milan Bojić iz Beogradskog taksija.


– To važi za jun, jul i avgust, koji su tradicionalno „lošiji“ meseci za taksi vozače. Međutim, i dalje ima poziva. Napomenuo bih da naše udruženje broji 550 vozila i da je 98 odsto njih klimatizovano, što je dobro, budući da stranke traže vozila sa klima uređajima – ističe Bojić.

On dodaje da je najviše poziva ima u jutarnjim časovima i u periodu kada se ljudi vraćaju sa posla.

Prema rečima Dragana Paunovića, šefa radio veze Čukaričkog plavog taksija, oni tokom meseca imaju, u proseku, oko 1.000 vožnji, ali se taj broj tokom leta kreće od 650 do 700. Kako ističe, broj vožnji je drastično opao i taksisti koji su vozili po pet- šest „tura“, sada voze tri.

I predsednik Udruženja Žuti taksi, Vlada Ivetić, potvrđuje da je broj poziva manji za trećinu.

– Imamo 300 operativnih vozila i, prema našoj evidenciji, a što je karakteristično za letnji period, više vozimo strance. Broj vožnji jeste u opadanju, ali je povećan broj poziva iz hotelskog i hostelskog smeštaja. Posebno su zanimljive ture koje naši taksisti voze prema unutrašnjosti Srbije: za Guču, Zlatibor ili Čačak – ističe Ivetić.

Pored smanjenja broja vožnji tokom leta, taksi udruženja bore se i sa nelegalnim taksistima. Milan Bojić objašnjava da nelegalni taksi vozači najveće probleme stvaraju u kasnim večernjim satima i to na potesu od Brankovog mosta do Ušća. Osim toga, ističe on, stranke im otimaju i kod Beton hale na Savskom pristaništu, ali i ispred kluba Plastik, na uglu Takovske i Dalmatinske ulice.

– Nikako da se u gradu reši problem nelegalnih taksista, koji se dovijaju na razne načine. Po novom Zakonu o saobraćaju, taksisti na tablicama moraju da imaju TX, međutim ima onih koji su se snašli i na tablicama imaju IX. Malo iskrive tablu, i ako se bolje ne pogleda – razlika se ne može primetiti. Takođe, često se dešava i da kradu tablice regularnih taksi vozila i stavljaju na svoj auto – objašnjava Bojić.

On dodaje da se tome mora stati na put, ali navodi da, prema njegovim saznanjima, samo tri do četiri čoveka radi u Saobraćanoj inspekciji, koja je nadležna za kažnjavanje istih.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari