Ukupne obaveze Grada po osnovu kredita i kamata, koje treba da otplati do 2039. godine, jesu 661,7 miliona evra. Obaveze javnih i komunalnih preduzeća i direkcija uključujući i preduzeće PKB, iznose 30,7 milijardi dinara, dok su dospele obaveze Grada 5,3 milijarde dinara, što zajedno iznosi preračunato u evrima 310 miliona, tako da kada se saberu te dve cifre dolazimo do ukupnog duga od oko 960 miliona evra, rekao je Član Privremenog organa Nebojša Čović na jučerašnjoj konferenciji za medije.


– To su zvanični podaci dobijeni iz relevantnih službi i na to treba dodati još i obaveze opština, zdravstva, obrazovanja i kulture koji se još obrađuju – naveo je Čović.

Kada je reč o dosadašnjim projektima, on je istakao da nijedan nije zaustavljen, mada, kako kaže, postoje razlozi da se mnogi od njih preispitaju.

– Ono oko čega se stalno sporimo jeste da li su dosadašnji projekti vođeni stručno i uz poštovanje zakona, zbog toga pozivam nadležne istražne organe da provere određene projekte, počevši od Bulevara, Požeške, Mosta na Adi, nabavke tramvaja, podzemnih kontejnera – rekao je Čović. Takođe, on je naveo da neće biti ukidanja socijalnih davanja i subvencija, ali da će biti redukovan budžet za naredna tri meseca jer para nema. Potrebe su 24 milijarde dinara, ali Grad može da se „ispruži“ do 15 milijardi. Čović je istakao i da bivša gradska vlast ne treba da napada projekat „Beograd na vodi“, koji je od velike važnosti za prestonicu, već je bolje da odgovori zašto nisu završeni neki ključni investicioni projekti koji obezbeđuju silazak Beograda na vodu, poput Prokopa ili obilaznice oko Beograda.

Moguće vraćanje naplate karata Gradu

Sistem za kontrolu, plaćanje i naplatu javnog prevoza je neophodan Beogradu, ali da je drugi problem doveo do toga da sistem izazove nepoverenje i neprihvatanje građana. Imali smo nekoliko razgovora sa ljudima iz Apeksa, tražili smo kompletnu analizu njihovih prihoda i rashoda, rekao je Čović odgovarajući na pitanja novinara da li će naplata karata u prevozu biti vraćena GSP „Beograd“ i dodao da postoji ugovorna mogućnost da Grad kontroliše naplatu karata i da je to projekat sa najvećom kontroverzom.

Pristupna saobraćajnica bez upotrebne dozvole

Prema rečima Nebojše Čovića, pristupna saobraćajnica iz Ulice Jurija Gagarina na Most na Adi nije puštena u rad zato što nema upotrebnu dozvolu, a na Građevinskoj direkciji je da proceni kada će biti puštena.

– Da li Grad treba da pusti u saobraćaj nešto što nema građevinsku dozvolu, ako u isto vreme od građana traži da pribavljaju građevinske i upotrebne dozvole za objekte koje gradi – ogovorio je Čović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari