Svaka promena tarifne politike javnog prevoza će biti osuđena na propast ukoliko ne bude praćena brojnim drugim merama. Kada se razmišlja o javnom prevozu, mora da se ima u vidu ekološki, ekonomski i energetski uticaj koji on ima na živote građana, kaže za Danas Petar Stanić iz organizacije građana 99 posto.


On se slaže sa konstatacijom da je trenutna situacija u javnom prevozu finansijski neodrživa. Međutim, za razliku od predstavnika Grada i GSP „Beograd“ koji bi jačanjem kontrole naplate karata smanjili količinu novca koji se iz gradskog budžeta izdvaja za dotacije GSP-u, Stanić rešenje vidi upravo u budžetskom finansiranju.

– Prevoz treba u potpunosti finansirati iz budžeta. Ali istovremeno sa stimulacijom javnog prevoza, treba raditi na destimulaciji korišćenja automobila. Trebalo bi po ugledu na neke evropske prestonice, uvesti takse na ulaz kolima u širi centar grada, takse na prelazak mostova, kao i ekološke takse koje bi ljudi plaćali u zavisnosti od toga koliko im automobil zagađuje okolinu. Na taj način bi se sakupila sredstva neophodna za finansiranje javnog prevoza, a pritom bi smanjili broj automobila na ulicama, zajedno sa svim negativnim posledicama koje oni ostavljaju – kaže Stanić.

Prema njegovim rečima, ljudi koji ne plaćaju karte nisu šverceri već socijalno ugoržene kategorije.

– Kako će neko ko je nezaposlen da ode na razgovor za posao, ukoliko nema novca za prevoz. Na koji način će penzioner sa minimalnim primanjima da stigne do lekara. Javni prevoz mora da bude javan, on pripada svima nama – navodi Stajić. Kako kaže, postojeći sistem naplate karata je osmišljen kako bi se novac građana slivao u „privatne džepove“ i zbog toga insistira na raskidu ugovora sa firmom Apeks.

– Ugovor mora da se raskine iz prostog razloga što oni nisu ispunili preuzete obaveze. Apeks nije povećao prihode, a procenat naplate karata je na rekordno niskom nivou – istiće Stanić i dodaje da organizacija 99 posto već tri godine bezuspešno pokušava da stupi u kontakt sa predstavnicima Grada kako bi im predočili svoje ideje.

Od septembra dodatnih 200 kontrolora

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali je najavio povećanje broja kontrolora u javnom prevozu.

– Od 1. septembra angažovaćemo dodatnih 200 ljudi iz GSP-a, koji će zajedno sa Apeksovim kontrolorima intenzivirati aktivnosti. To će biti zaposleni u glavnom gradskom prevozniku i neće biti dodatnih troškova, a očekujemo dodatni efekat. Gradski prevoz mora da se plaća i to građani moraju da shvate – rekao je Mali. B. I.

Božović: GSP na rubu propasti

Predsednik beogradskog odbora Demokratske stranke (DS) Balša Božović ocenio je juče da se posledice nesposobnosti Gradske vlasti ogledaju u podatku da je naplata karata u javnom prevozu u glavnom gradu na istorijskom minimumu. Kako se navodi u saopštenju DS-a, ova situacija je nastala krivicom Gradske uprave koja je odlukom da ne produži ugovore za 700 kontrolora dovela Gradsko-saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd „u beznadežnu situaciju“. Beta

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari