Javnom prevozu u gradu preti potpuni kolaps ukoliko svi Beograđani ne budu počeli da plaćaju karte. Bićemo primorani da zaustavimo vozila najpre na 10 minuta, a potom na pola sata. Ovo nije pretnja, već molba i apel, nadležnima i Beograđanima, da se ujedine u rešavanju problema naplate prevoza – kaže za Danas predsednik Samostalnog sindikata JKP „GSP Beograd“, Zoran Antić.


– Pored svih napora nadležnih institucija, a pogotovo zaposlenih u preduzeću, GSP ne može da opstane. Svi znamo da je gradski prevoz dugo godina bio „stvar socijalne politike“ i zbog toga smo verovatno i došli u ovu situaciju. Građani više ne mogu da očekuju da Grad i nadalje vodi socijalnu politiku „preko GSP“, jer u tom slučaju preti kolaps jednoj od najznačajnijih gradskih funkcija, kao i zaposlenima u GSP i njihovim porodicama, što čini preko 20.000 stanovnika ovog grada koji mogu postati socijalni slučajevi – istakao je Antić. On je dodao, da ukoliko svi građani ne budu imali odgovoran odnos prema plaćanju i ukoliko se ne razvije svest o tome da je GSP zajednički, neće biti ni realnih šansi da se otklone često opravdane primedbe putnika na nedovoljan komfor, na gužve, na grejanje, na čistoću, na duže čekanje na stanicama.

Antić traži od Republike, Grada, premijera i gradnočelnika, da urade sve što je u zakonskim okvirima i u skladu sa njihovim ovlašćenjima da se uvede obaveza plaćanja karata u gradskom prevozu.

– Apelujemo na svest građana i molimo ih da najozbiljnije shvate koliko je teška situacija i koliko je neophodno da svi plaćaju uslugu javnog prevoza – istakao je predsednik Samostalnog sindikata GSP-a. On je najavio da će ovaj Sindikat uputiti pisma premijeru Aleksandru Vučiću, gradonačelniku Siniši Malom, sekretaru za saobraćaj Dušanu Rafailoviću i direktoru Direkcije za javni prevoz Uglješi Mitroviću.

– Od premijera Aleksandra Vučića tražićemo pomoć da ubrza donošenje Odluke po kojoj bi sva javna preduzeća i državne ustanove na teritoriji Grada bile u obavezi da kupuju mesečne elektronske dopune za svoje zaposlene. Od gradonačelnika Siniše Malog zahtevaćemo da, u okviru svojih nadležnosti, donese zaključak kojim bi se uvela obaveza da sve ustanove i javna preduzeća čiji je osnivač Grad kupuju elektronske dopune za prevoz svojih zaposlenih, a od gradskog sekretara za saobraćaj i direktora Direkcije za javni prevoz da u što kraćem roku svim gradskim i republičkim ustanovama na teritoriji grada upute pisma sa pozivom na saradnju i spiskom niza prednosti kupovine elektronskih dopuna za zaposlene – objasnio je Antić.

Na ulicama samo 650 vozila

Direktor GSP Željko Milković da je zbog uštete goriva za pet odsto smanjen broj vozila. „Od 990 raspoloživih juče je na ulicama bilo svega 650 autobusa, tramvaja i trojebusa“ objašnjava Milković. On je rekao da od 800.000 građana koji se dnevno prevezu vozilima gradskog saobraćaja, manje od 200.000 plaća prevoz. Prema njegovim rečima, 55 odsto voznog parka prešlo je više od milion kilometara, a vozila su prosečno stara više od devet godina, a pojedina i više od 11. FoNet

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari