Skupština grada Beograda juče je dala saglasnost na projekte javno-privatnog partnerstva u vezi sa deponijom Vinča i sa gradskim prevozom na terioriji grada. Već u narednih 10 dana biće objavljen tender za izbor partnera upravljanje otpadom kao i za javni prevoz, kako bi obe investicije bile što pre pokrenute, najavio je gradonačelnik Siniša Mali.


Projekat javno-privatnog partnerstva u tretmanu i odlaganju komunalnog otpada podrazumeva sanaciju deponije „Vinča“, izgradnju pogona za reciklažu otpada kao i za proizvodnju toplotne i električne energije iz otpada. Inače, Grad je prošle nedelje dobio pozitivno mišljenje nadležne vladine Komisije za javno-privatno partnerstvo, na predloge oba projekta.

Siniša Mali je naveo da je Grad intenzivno radio na projektima ovih partnerstava, koji su, kako je istakao, najveći u Srbiji i prvi u Beogradu. „Odlučili smo da se ne zadužujemo, ne uzimamo kredite i ne bavimo sami stvarima koje ne znamo, već da nađemo partnere“, objasnio je Mali.

On je naglasio da je deponija u Vinči najveća crna tačka u ovom delu Evrope i u ovom trenutku najveća nesređena deponija.

– Cilj je da Beograd do 2020. ima politiku „nula otpada“, što znači da neće biti otpada koji se neće tretirati, da reši ekološke probleme i građanima obezbedi zdravo okruženje. Vrednost projekta je oko 250 miliona evra, a očekujemo da će u naredne tri do četiri godine Beograd postati jedan od najčistijih gradova Evrope- kazao je Mali.

On je dodao da će javno-privatno partnerstvo biti rađeno bez elemenata koncesije, što znači da korisnici neće imati veće troškove. Mali je kazao da je projekat u saglasnosti sa Strategijom upravljanja otpadom iz 2011., kao i sa standardima EU. „Više od 50 kompanija se upoznalo sa projektom, što pokazuje da je Beograd dobro investiciono okruženje“, zaključio je Mali i dodao da je vrednost projekta 83 miliona evra veća, ukoliko se sprovodi kroz javno-privatno partnerstvo, nego ako bi ga radio sam Grad.

Odlučeno je i da se kroz javno-privatno partnerstvo ostvaruje i prevoz putnika na teritoriji Grada, pošto uskoro ističe ugovor sa privatnim prevoznicima, tenderom će se izabrati partneri za narednih deset godina.

– Želimo da obezbedimo kvalitetniji prevoz Beograđana i ovo je samo deo aktivnosti koje preduzimamo u tom cilju, pored nove mreže linija i novog tarifnog sistema. Želimo da odaberemo privatne prevoznike koji će, zajedno sa Gradskim saobraćajnim preduzećem, prevoziti sugrađane od januara 2016, sa jasno definisanim zahtevima: da svi autobusi budu jednobojni, imaju bežični internet, klimu, brojače putnika i video-nadzor. Od 150 linija, 43 će biti date privatnim prevoznicima– rekao je Siniša Mali. On je za jesen najavio mogućnost da se kroz model JPP rade i projekti vezajni za liftove, izgradnju privatnih vrtića ali i različite projekte energetske efikasnosti.

Šef odborničke grupe Demokratske stranke Balša Božović je rekao da javno-privatna partnerstva u Beogradu postoje kao ideja dugo godina, ali da demokrate smatraju da u njih ne treba ulaziti.

– Sve ono što može da doprinese boljem funkcionisanju javnih preduzeća može da se uradi od strane Grada, kao potencijalnog investitora u pojedinim oblastima- kazao je Božović. On je dodao da će upravljanje otpadom kroz JPP značiti nove takse i namete za građane, domaćinstva i firme.

Formirana odbornička grupa Samostalni DSS

U Skupštini grada Beograda juče je formirana nova odbornička grupa Samostalni DSS koja će biti deo gradske vlasti, dok Demokratska stranka Srbije to više nije. Samostalni DSS će imati sedam odbornika, i ostaće deo skupštinske većine. Odbornik DSS u gradskom parlamentu ostaje Milan Bojović, ali ta stranka više nema odborničku grupu jer ima manje od pet odbornika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari