Neće se povećati broj «solaris» autobusa. Iako su odlični, imamo državu koja se nalazi u lošoj finansijskoj situaciji, tako da bi bilo neprihvatljivo da se „okrene leđa“ Ikarbusu, kaže Željko Milinković, v. d. direktora GSP „Beograd“, i ističe da kupovina stranih vozila „ne dolazi u obzir“, bar kada je reč o gradsko saobraćajnom preduzeću.


On još dodaje da se isključuje i mogućnost nove nabavke prevoznih sredstava iz drugih zemalja Evrope.

– Još uvek postoji problem oko ugovora i isporuke sa „špancima“. Prvi Kafov tramvaj je izašao iz garantnog roka ove nedelje, a od tada je prošlo tri godine. Kada su u pitanju rezervni delovi, na njih bi se čekalo oko devet meseci i ne bi mogla da se građanima pojasni situacija zašto ne mogu da se voze tramvajima ili autobusima – objašnjava Milković.

Prema njegovim rečima, svako moguće širenje tramvajske mreže iziskuje dodatna novčana sredstva, ali i da je to ulaganje za budućnost i dobra investicija.

– Potrošnja goriva naših vozila na mesečnom nivou iznosi od 400 do 420 miliona dinara, dok bi cela nova tramvajska i trolejbuska mreža koštala svega 25 miliona, što bi bilo prihvatljivo. Ima prostora za širenje tramvajske mreže prema Altini i Zemun polju, ali s obzirom da za sada imamo samo 55 kilometara šina, one mogu da prime svega 160 tramvaja, dok ostalih 240 ne mogu da funkcionišu na njima – ističe Milković.

GSP „Beograd“ je pokrenulo i akciju za „Za bolji prevoz i život u Beogradu“, kao podstrek za redovnu kupovinu karata u prevozu.

– Tražićemo validiranje, na osnovu kojeg ćemo znati koliko se putnika prevozi i gde se nalaze u određenom trenutku i pored skorijeg uvođenja kamera u javnom prevozu. Bilo je reči o elektronskoj pratnji građana, ali Grad nije imao novčanih sredstava za to, jer je oprema u vozilu koštala više od šest hiljada evra – kaže Milković.

Mali: Bus plus sistem nismo birali

Bus plus sistem je nasleđen od prethodne gradske vlasti i mi ga nismo birali. Gradsko saobraćajno preduzeće je u prvih šest meseci napravilo gubitak od više od 20 miliona evra, koje moraju da plate građani, kazao je juče gradonačelnik Siniša Mali prilikom obilaska Tašmajdanske pećine. On je dodao da je takav sistem neodrživ i da se mora promeniti, ali ne na štetu građana. „GSP će od septembra redukovati saobraćaj za 10 odsto, jer su prihodi ovog preduzeća smanjeni. Građani moraju plaćati svoje karte kako bi se uveo red u ovu oblast“, objašnjava gradonačelnik. S. M. B.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari