Zbog nedostatka sredstava i neplaćanja karata, broj vozila javnog gradskog prevoza, od 1. septembra biće smanjen za 10 odsto, izjavio je Željko Milković, v. d. direktora GSP „Beograd“.


On je još dodao da će redukcije biti i veće ukoliko se ovako nastavi, što će podrazumevati veće gužve u autobusima, tramvajima i drugim prevoznim sredstvima.

Zbog velikog broja onih koji ne plaćaju gradski prevoz, pokrenuta je akcija „Za bolji prevoz i život u Beogradu“, čiji je cilj da se podstaknu građani da se „ne švercuju“ već da kupuju kartu za vožnju.

– Ukoliko se ne budu naplaćivale karte gubitak će iznositi 400 miliona dinara mesečno, dok bi na godišnjem ta cifra prelazila 5 milijardi. Za te izgubljene pare moglo bi da se nabavi 300 novih solo autobusa, 20 tramvaja, 160 montažnih kuća za poplavljena područja i mnoga druga sredstva koja su neophodna za funkcionisanje grada – kaže Milković.

Prema njegovim rečima, kupovina karata u javnom prevozu biće neophodna i svako ko to ne bude učinio snosiće određene posledice.

– Akcijom „Za bolji prevoz i život u Beogradu“ želimo da podstaknemo građane da svesnije misle. Ovo je nežniji pristup, ali od septembra će situacija biti uozbiljena, što će podrazumevati veći broj kontrolora u javnom prevozu, kao i naših ljudi koji će proveravati važnost karata – upozorava Milković i dodaje da će svaka neotkucana karta povući sa sobom stopiranje iste i davanje novca za uspostavljanje novog režima za kretanje.

Kada je reč o „najodanijim“ korisnicima usluga GSP-a, osobe starije od 65 godina su na prvom mestu.

– Grad ne želi da izgubi redovne platiše, među kojima se nalaze penzioneri. Međutim, malo je njih, a država nije dovoljno bogata da može tako da funkcioniše. Neodrživa je situacija da se ponovo ne uvede zonski sistem, jer sa jedne strane imamo one koji se voze dve stanice i one koji se voze 17 stanica, a plaćaju istu cenu karte. Zbog toga će se promeniti tarifna politika i nešto će morati da se vrati na staro – ističe Milković i dodaje da će novi tarifni sistem biti u funkciji od januara, 2015. godine.

Naplata bitnija od bus-plus sistema

Bus-plus me ne interesuje, mene zanimaju prihodi i pare. Nama je kontrola prevoza važnija od toga da ste se validirali u prevozu. Sa tehničkog stanovišta, bus-plus je napredan sistem, sličan onima u drugim zemljama sveta, ali ne želim da znam ko je vlasnik tog sistema, već me isključivo zanima naplata, ističe Željko Milković i dodaje da je GSP potpisao ugovor 2005. godine kao svi privatni prevoznici, ne bi se trenutno nalazio u lošoj finansijskoj situaciji.

Tender za brojanje putnika

Uskoro će biti raspisan tender za brojanje putnika, koji će uraditi Direkcija za javni prevoz, i na osnovu kojeg će moći da se uradi optimizacija mreže. Pod tim se podrazumeva, da će na lokacijama kao što je Novi Beograd, gde se preklapaju autobusi i tramvaji na istim linijama, biti presečen prevoz, odnosno neće biti dupliranja, kaže Željko Milković, v. d. direktora GSP „Beograd“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari