U prvoj fazi radova na projektu „Beograd na vodi“, u prethodnih dvadeset dana demontirano je više od 7 kilometara šina, koje će biti premeštene u stanicu Beograd, Zemun, Beograd Centar – Prokop, na prugu Beli Potok-Vinča-Pančevo i u stanicu Karaburma.


„Železnice Srbije“ raspisale su oglas za prodaju otpadnog materijala koji će se realizovati putem javne licitacije zakazane za 2. april.

Oko 4.500 starih pragova i 11 skretnica, od kojih će dve biti iskorišćene na drugim železničkim prugama, skinuti su i kao rashodovani otpad biće generisani do kraja 2014. godine.

Kako su rekli u „Železnicama“, do sada je isečeno i oko 30 stubova kontaktne mreže, čime je dobijeno 2.000 kilograma starog bakra.

– Planiramo da po završetku svih radova prodamo oko hiljadu tona starih šina, koloseka, skretnica, pragova i oko 6 tona starog bakra, čime ćemo zaraditi 26 miliona dinara – rekao je Nenad Stanisavljević, direktor Medija centra „Železnice Srbije“.

Na izmeštanju pruga radi u proseku oko pedeset radnika, koji obavljaju radove prve faze „Beograd na vodi“, i to su uglavnom zaposleni iz Beograda, uz stručnu ispomoć za određene poslove nekoliko radnika iz Sremske Mitrovice.

– Svakog dana je prosečno angažovano blizu pedeset radnika, koji inače obavljaju građevinske poslove u „Železnicama“. Posao ide brže nego što smo planira, i to zahvaljujući dobroj mehanizaciji – kaže Stanisavljević.

On je dodao da je prosečna plata zaposlenog oko 20.000 dinara i da radnici nisu dodatno plaćeni za demontiranje šina iz Savskog amfiteatra.

Na pitanje šta će se dogoditi sa porodicama zaposlenih koje žive na savskom priobalju i na širem području železničke stanice Beograd, Stanisavljević je rekao da Železnice Srbije nemaju preciznu evidenciju ljudi i objekata u okolini i da oni kao firma neće moći sami da reše njihovo stambeno pitanje.

– Rešenje će se tražiti u saradnji sa Gradom i Srbijom. Održano je nekoliko sastanaka na tu temu, sa ciljem pronalaženja najboljeg i najprihvatljivijeg dogovora, koji će imati u vidu državne interese, ali i human odnos prema ljudima koji žive u lošim uslovima – ističe Stanisavljević.

Završetak radova je planiran za 6 do 8 meseci, do kada će biti uklonjeno oko 50 kilometara pruge i 200 skretnica u savskom priobalju, čime će se završiti prva faza radova na projektu „Beograd na vodi“.

Demontaža koloseka 67 miliona evra

U 2014. godini za realizaciju projekta demontaže koloseka u železničkoj stanici Beograd i projekta „Beograd na vodi“ planirano je ukupno oko 67 miliona evra, od toga na prvu fazu će biti utrošeno 3 miliona, na drugu oko 60 i na treću oko 5 miliona evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari