Posle jučerašnje dodele nagrada u Urbanističkom zavodu Beograda počinju da se naziru konture buduće autobuske i železničke stanice Novi Beograd. Stručna komisija na čijem čelu je bio gradonačelnik Beograda Siniša Mali odlučila je da nagradi projekat autorskog tima „Proaspekt“ d. o. o. koji čine Vladimir i Milan Lojanica sa saradnicima. Pobedničko rešenje će inspirisati Plan detaljne regulacije Urbanističkog zavoda koji će, prema rečima direktora Nebojše Stefanovića, biti gotov u narednih godinu dana kada će i konačnan izgled stanice u novobeogradskom bloku 42 biti poznat. Na pitanje kada će stanica biti izgrađena, Stefanović ne zna odgovor i kaže da to u prvom redu „zavisi od finansija“.


– Generalnim urbanističkim planom je predviđeno raspisivanje konkursa za ovu stanicu. Pobedničko rešenje će biti korigovano ukoliko to bude neophodno, ali ćemo gledati da ga ispoštujemo koliko god bude bilo moguće – rekao je Stefanović. On je dodao, da će pre izrade detaljnog plana biti konsultovana stručna javnost.

Za nagradu je konkurisalo 54 rada, od čega osam iz inostranstva. Pored nagrađenog projekta, Grad je otkupio i drugoplasirano rešenje arhitekte Dragana Vukovića i „Kolubare invest gradnje“ d.o.o, kao i još četiri rešenja, čiji će elementi biti integrisani u konačan izgled stanice.

„Nadate se da će konkurs ovih razmera biti raspisan u toku vaše karijere“ rekao je autor pobedničkog rešenja , arhitekta Vladimir Lojanica. On je objasnio da će nova autobuska stanica imati 15 dolaznih i 60 odlaznih terminala, dok će železnička imati osam perona.

Prema njegovim rečima, čitav kompleks će se prostirati na 21 hektaru sa ukupnom površinom od 180 hiljada kvadrata.

– Nastojali smo da se objekat svojom fizionomijom uklopi u tradiciju i nasleđe modernizma Novog Beograda – naveo je Lojanica.

Dodeljivanju nagrada pristustvovao je i gradski menadžer Goran Vesić koji je naglasio važnost konkursa, jer se njime uređuje izgled glavne autobuske i železničke stanice.

– Predviđeno je da se u okviru ovog projekta izgradi i oko 180 hiljada kvadrata poslovnog prostora, koji će biti veoma atraktivan, i zbog toga očekujemo da će se veoma brzo pojaviti zainteresovane kompanije spremne za investiranje. Dobra strana pobedničkog rešenja je što ono može da se radi fazno, što će verovatno i biti slučaj – najavio je gradski menadžer.

Izmeštanje autobuske i železničke stanice sa trenutne lokacije je preduslov za izgradnju stambeno-poslovnog kompleksa Beograd na vodi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari