Konstrukcije svih osam silazno – uzlaznih rampi uz kružni tok su završene, pa će saobraćaj u prvoj fazi preko kružnog toka krenuti krajem aprila, istakli su gradski čelnici prilikom obilaska radova na petlji „Radnička“.


Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas rekao je da će završetak izgradnje petlje promeniti saobraćaj u ovom delu prestonice i navike vozača, od kojih jedan deo i dalje ne ide preko Careve ćuprije, nego do „Gazele“ i tako prelazi na Novi Beograd.

– Beograđani će u sledećih nekoliko meseci imati dodatne probleme na ovom delu zato što će deo saobraćaja iz grada ka Adi Ciganliji ići preko novog nadvožnjaka, a deo preko nove kružne petlje. Tokom leta će biti još promena koje će omogućiti nesmetan saobraćaj i prolazak u oba smera, kao i izgradnju novog nadvožnjaka sa tri trake. Kad sve bude bilo gotovo, u prošlost će definitivno otići razmišljanje o starom nadvožnjaku sa dve trake koji je „privremeno“ napravljen pre 30 godina. Imaćemo tri trake od Ade Ciganlije ka gradu i tri trake od Sajma prema Adi Ciganliji. To će biti ogromno rasterećenje i verujem da će gužve koje su kod Sajma postojale godinama sada prestati – rekao je Đilas.

On je najavio da će u isto vreme biti završen i deo petlje u Ulici Jurija Gagarina sve do Otvorenog tržnog centra, što će takođe povećati ulazne kapacitete mosta sa novobeogradske strane.

Đilas je, takođe, ocenio da će izgradnja petlje dovesti i do promena u organizaciji javnog gradskog saobraćaja.

– Grade se i autobuske i tramvajske stanice, a liftovi za pešake i bicikliste su već završeni. Izgradnjom ove petlje otvaraju se mogućnosti za građane da priđu Adi Ciganliji i da se na ovom mestu ukrste mnoge linije, što će značajno rasteretiti ceo grad – rekao je Đilas.

Obilasku radova prisustvovao je i predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić, koji je istakao da je petlja „Radnička“ jedan od najzahtevnijih građevinskih objekata na celom projektu Mosta na Adi sa pristupnim putevima.

– Završetkom ove petlje most će zaista moći da se koristi u punom kapacitetu i u potpunosti će odgovoriti svim saobraćajnim zahtevima. Most preko Save već ima svoju funkciju, jer ga prema nekim merenjima danas već pređe gotovo 40.000 vozila dnevno, a kada ga potpuno stavimo u funkciju značajno će rasteretiti saobraćaj preko ostalih mostova. „Gazela“ je već manje opterećena i daleko su manje gužve na njoj nego ranije. Petlja „Radnička“ je izuzetan objekat, što svedoči i podatak da je ovaj kružni tok širi od kružnog toka „Slavija“ – naglasio je Antić.

Osim Đilasa i Antića obilasku petlje „Radnička“ prisustvovao je gradski menadžer Aleksandar Bijelić, v.d. direktora Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Tatjana Popović, predsednik opštine Čukarica Zoran Gajić i predstavnici preduzeća „PORR“ kao izvođača radova.

Radovi na mostu Zemun-Borča

Gradonačelnik Đilas je juče rekao da će svi radovi na mostu Zemun – Borča biti završeni do kraja sledeće godine. Kada i taj most bude gotov, uz obilaznicu koja već funkcioniše, veliki deo saobraćaja biće izmešten iz grada.

– Svaki od ovih velikih projekata donosi veliko rasterećenje u saobraćaju Beograda. Građani su možda već zaboravili kako su se iz pravca grada peli na Pančevački most i kakve su gužve tu bile: deo petlje koji je tamo napravljen već je omogućio da takve gužve više nema. I most Zemun-Borča će drastično smanjiti broj kamiona u gradu, budući da sva teretna vozila više neće ići kroz centar, već na ovaj most i dalje obilaznicom oko Beograda – kazao je Đilas.

Saobraćaj u sva četiri pravca

Kada radovi na izgradnji petlje „Radnička“ budu završeni, saobraćaj će se preko Radničke ulice i Bulevara vojvode Mišića odvijati u sva četiri pravca – ka Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i centru grada. Za slobodno odvijanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja biće izgrađen dovoljan broj liftova, stepeništa, trotoara i staza.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari