Uređenje gradskih garaža, značajnih kulturno-istorijskih lokacija i javnih prostora u gradu, ali i proširenje pešačkih i biciklističkih zona, neki su od 20 potprojekata osmišljenih kako bi se stvorio prepoznatljiv, ekonomski i turistički privlačan i konkurentan grad. Gradski urbanista Milutin Folić predstavio je juče projekat IME Identitet – Mobilnost – Ekologija Grada Beograda, kojim se jača identitet prestonice i promoviše koncep održive mobilnosti i jake ekološke svesti. Ove godine biće urađena petogodišnja startegija, kroz koju će biti data vizija razvoja Beograda za narednih 30 godina.


– Dalji razvoj neće se sagledavati površno i na kratak period, već ćemo imati pogled u budućnost preko studija najkvalitetnijih stručnjaka iz zemlje i sveta. Projekat IME će u narednih nekoliko godina dati potpuno novu sliku grada, uz aktivno učešće građana kroz participativni urbanizam – najvio je Folić.

Potprojektom „Priručnik za otvorene javne prostore” jasno će biti definisani principi po kojima će urbanisti, arhitekte i planeri projektovati uređivanje javnih gradskih prostora.

– Biće definisana brzina kretanja kroz grad, pa će tako u ulicama manje širine biti smanjena brzina vozila na 30 kilometara na sat, znaće se koliko prostora treba ostaviti za pešaka kada se postavlja bašta ispred lokala, radiće se na tome da za pešake bude što manje prepreka na javnim prostorima – istakao je Folić.

U vezi s tim, biće standardizovan i urbani mobilijar i popločavanje grada, a početkom naredne godine biće završena prva faza u osmišljavanju „knjige standarda“.

– To će omogućiti da javna preduzeća, u svakodnevnim nabavkama, mogu da nabave sve što je neophodno i da se to uklopi kada se postavi pored nečega što je recimo tri godine ranije postavljeno- objasnio je Folić.

U okviru potprojekta „Javne garaže”, planirane su podzemne garaže na Studentskom trgu, na Kosančićevom vencu, Trgu republike i još nekoliko lokacija, što će omogućiti da se automobili u centru „spuste ispod zemlje“, a pešaci imaju više prostora.

– To su veliki i skupi projekti, koje planiramo da uradimo fazno i zajedno sa širenjem dela pešačke zone. Građani koji žive u tom delu grada imaće potpuno druge uslove za zakup parking mesta – precizirao je Folić.

U skladu sa tim, u avgustu će otpočeti i potprojekat „Proširenje pešačke zone Knez Mihailove ulice”.

– Za saobraćaj se zatvara Ulica Vuka Karadžića, plato ispred „Crvenog petla”, Ulica kneginje Zorke do Vasine, nakon toga Obilićev venac do Carice Milice, a potom ćemo raditi pešačku zonu Vasine ulice sa jedne strane i sa druge zonu oko Palasa i Kosančićevog venca. Svaka celina će imati svoj identitet. Paralelno sa tim neophodno je da se rešava saobraćaj u tom delu grada, da se obezbede podzemne garaže, izmeste terminusi sa Trga republike i Studentskog trga- kazao je Folić i dodao da će taj posao biti rađen narednih nekoliko godina, s obzirom na kompleksnost projekta.

Kada je reč o „Uređenju značajnih javnih gradskih prostora” prioritet je uređenje Trga Slavija, završeni su konkursi za uređenje Trga republike, Terazija i trga isped Narodne skupštine, a na osnovu ranije realizovanih konkursa predstoji i uređenje Terazijske padine, Cvetnog tga, Trga Hercegovina, Trga Mike Alasa. Očekuje se i konkurs za blok 18, Adu Huju, Makiš i druge delove grada, najavio je Folić, i dodao da će ti projekti biti završeni u narednih nekoliko godina u saradnji sa donatorima.

– U istom periodu napravićemo i potpuno novu mrežu biciklističkih staza i povezati najvažnije delove grada, ali i stvoriti uslove da se bicikl koristi ne samo kao sredstvo za rekreaciju, već kao sredstvo za dolazak na posao, fakultet- rekao je Folić.

Posebnim potprojektima planirano je i uređenju različitih kulturno istorijskih celina grada, kao što su centar Zemuna, Beogradske tvrđave i Kalemegdanskog parka, ali i obnova fasada, urbanih džepova i osvetljenje javnih objekata. Po principu pijaca trgova biće urađene i velike gradske pijace, a planirano je i uređenje poteza duž auto-puta, gde će u saradnji sa republikom i „Putevima Srbije” biti postavljene zvučne barijer, uređeni nadvožnjaci, pasarele i zelenilo.

 

Podaci na internetu

Potprojektom „GIS grada Beograda” objedinjuju se svi prostorni podaci u digitalnoj formi. Tako informacije o lokaciji neće morati da se traže pismenim putem, već će biti izdavane preko interneta, a vlasnici će klikom na svoju parcelu dobiti podatke o tome šta na njoj mogu da izgrade.

Uputstva za pešake

„Integralni sistem informisanja pešaka” je potprojekat koji će na savremen način da stimuliše ljude da ne koriste automobile gde to nije neophodno.

– Na jednostavnim mapama prikazaćemo ljudima gde mogu u pet minuta hodanja da dođu, a da ne uzimaju gradski prevoz, taksi. Obeležićemo i značajne gradske objekte kao što su muzeji, pozorišta. Sve što je važno u centru grada biće obeleženo na srpskom i engleskom jeziku, kao i za slepe- kazao je Milutin Folić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari