Novi Zakon o zaštiti potrošača zaposliće dodatno i trgovce i tržišne inspektore, dok će potrošači imati mogućnost da i lično učestvuju u proveri navoda u deklaraciji ili računu, rečeno je juče u Privrednoj komori Beograda.


Na prezentaciji ovog zakona, Vesna Novaković, načelnica Odeljenja za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, podsetila je da je prvobitna namera bila da se propisi o pravima potrošača usklade sa novim evropskim direktivama u toj oblasti, ali da je broj predloga i sugestija premašio meru izmena i dopuna zbog čega je donet potpuno nov zakon.

– Suštinska novina Zakona o zaštiti potrošača, koji je usvojen u Skupštini Srbije 21. juna i stupiće na snagu 21. septembra, jesu odredbe koje trgovcima nalažu da o svemu što se tiče robe ili usluge temeljno obaveste potrošača uz obavezno isticanje cena i po jedinici proizvoda, a precizirano je i sve što se odnosi na kupovinu tehničke robe – kazala je Novaković.

Ona je dodala da trgovac više nema odgovornost u odnosu na garanciju nego samo davalac garancije. Trgovci će, međutim, morati da odgovore na svaku reklamaciju potrošača u roku od osam dana, sa predlogom rešenja problema i da omoguće kupcu da prisustvuje proveri, ukoliko posumnja da je prevaren u merenju ili naplati robe.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari